مدیران کسب و کار

وبلاگی مخصوص صاحبان کسب و کار ایران

مدیران کسب و کار

وبلاگی مخصوص صاحبان کسب و کار ایران

اگر صاحب کسب و کار هستید حتما از مطالب این وبلاگ دیدن کنید زیرا فوق العاده در موفقیت شما تاثیر گذار خواهد بود.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

چه چیزی یک محصول دیجیتال عالی را می سازد و چگونه می توانید خود را برای موفقیت آماده کنید؟

بیایید نگاهی بیندازیم به این که چرا محصولات دیجیتال ارزش کاوش دارند و چگونه می توانید از آنها برای ادامه ایده های کسب و کار آنلاین خود استفاده کنید .

محصولات دیجیتال چیست؟

محصول دیجیتال هر محصولی است که افزایش مشتری می تواند به صورت آنلاین خریداری و استفاده کند. در بسیاری از موارد، این شامل برخی از اشکال محتوا، مانند یک خبرنامه، پادکست، ویدئو، کتاب الکترونیکی، یا دوره است.

اکثر محصولات دیجیتال یا سرگرمی (مانند موسیقی یا کتاب داستان) یا آموزشی (مانند دوره یا کتاب الکترونیکی آموزشی) هستند.

ممکن است از افراد زیادی شنیده باشید که می گویند محصولات دیجیتال دیگر به صورت آنلاین به فروش نمی رسند و بیشتر مصرف کنندگان انتظار دارند محتوای خود را به صورت رایگان دریافت کنند. (همه ما می دانیم که آپلود کتاب الکترونیکی در وب سایت شما به طور خودکار باعث فروش آن نمی شود.)

با این حال، صنعت تجارت دیجیتال مملو از مشاغل چند میلیون دلاری است که محصولات کاملا دیجیتالی را می فروشند. 

چرا محصولات دیجیتال ایجاد کنیم؟

اگر قصد فروش یک محصول یا خدمات را دارید، یک محصول دیجیتال ممکن است به دلایل مختلف بهترین گزینه باشد.

مقیاس پذیری

اولین مزیت محصولات دیجیتال این است که شما می توانید بدون تلاش بیشتر یا انباشته شدن هزینه بیشتر به مخاطبان بسیار بیشتری دست پیدا کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید به مردم کمک کنید تا غذاهای سالم‌تری بپزند، می‌توانید کلاس‌های آشپزی ارائه دهید، اما در خدمت به مردم شهرتان محدود خواهید بود.

علاوه بر این، اگر می خواهید این تجارت را توسعه دهید، باید سرآشپزهای بیشتری استخدام کنید و برای تجهیزات و فضای آشپزخانه بیشتر هزینه کنید که مانند نویسندگی است.

با این حال، یک گزینه جایگزین یادگیری نحوه ایجاد محصولات دیجیتال است. شما می توانید یک کتاب الکترونیکی با دستور العمل های مورد علاقه خود بنویسید، آن را به صورت آنلاین بفروشید، به تعداد نامحدودی از مردم دسترسی پیدا کنید، و هرگز مجبور نخواهید بود خروجی خود را افزایش دهید — این یکی از راه های کسب درآمد از نوشتن آزاد است.

درآمد غیرفعال

یکی دیگر از دلایل عالی بودن محصولات دیجیتال این است که پس از راه اندازی به تلاش بسیار کمی نیاز دارند و همچنان به شما کمک می کنند تا به صورت آنلاین زندگی کنید .

با یک کسب و کار خدماتی، فقط برای ساعاتی که کار می کنید، درآمد کسب می کنید. در یک تجارت الکترونیک، افراد ممکن است در هر ساعت از روز سفارشات را ارسال کنند، اما شما همچنان باید آنها را انجام دهید و اقلام را در انبار نگهداری کنید.

با این حال، محصولات دیجیتال را می توان در هر ساعت از روز خریداری کرد و هرگز نیازی به ذخیره مجدد آنها نیست. بنابراین، این مدل کسب و کار نهایی برای درآمد غیرفعال است.

هزینه راه اندازی کم

در نهایت، بیشتر کسب‌وکارها شامل هزینه‌های راه‌اندازی و سربار هستند که می‌تواند به راحتی یک فرد را دچار بدهی کند. اکثر مردم می خواهند یاد بگیرند که چگونه محصولات دیجیتالی ایجاد کنند تا از این سردرد جلوگیری کنند.

به عنوان مثال، اگر یک تجارت الکترونیک دارید، ممکن است مجبور شوید برخی از محصولات خود را از قبل خریداری کنید. بنابراین، نه تنها برای محصولات، بلکه برای فضای ذخیره سازی نیز باید هزینه پرداخت کنید.

مشاغل خدماتی نیز معمولاً دارای هزینه های مداوم هستند. به عنوان مثال، اگر یک مربی شخصی هستید، ممکن است مجبور شوید برای اجاره فضای ورزشگاه هزینه کنید و از سود خود کسر کنید.

با یک محصول دیجیتال، شما فقط باید برای وب سایت خود و هر گونه هزینه بازاریابی بپردازید (که همچنین هزینه هایی است که اگر تجارت الکترونیک یا خدمات خدماتی داشته باشید) پرداخت می کنید.

نمونه هایی از محصولات دیجیتالی سودآور

بنابراین، چه نوع محصول دیجیتالی را باید بفروشید؟

به طور کلی، بیشتر محصولات دیجیتال آموزشی (آموزش به مردم چگونه کاری انجام دهند) یا سرگرمی هستند. هنگامی که موضوعی را انتخاب کردید و دانستید چه چیزی می خواهید بفروشید، می توانید از چند مدل مختلف برای ارائه محتوا استفاده کنید زیرا شما باید نویسنده مستقل بشوید.

در اینجا رایج ترین آنها هستند:

  • پادکست (جو روگان – 30 میلیون دلار قبل از قرارداد اسپاتیفای)
  • کتاب الکترونیکی ( کارول تایس 45000 دلار )
  • دوره آنلاین (1 میلیارد دلار)
  • خبرنامه (The Hustle – 27 میلیون دلار)
  • محتوای اشتراک (بلومبرگ، نیویورک تایمز )
  • ویدیوی پریمیوم (Netflix – 30 میلیارد دلار)

در حالی که برخی از این اشکال محتوا معمولا رایگان هستند، بسیاری از مردم مایلند برای آنها هزینه کنند اگر آنچه ارائه می‌دهید به طور قابل توجهی با کیفیت بالاتر یا انحصاری باشد. 

به عنوان مثال، تعداد زیادی خبرنامه رایگان در دسترس است، با این حال بسیاری از مردم مایلند برای خبرنامه های برتر پول پرداخت کنند. 

نحوه ایجاد محصولات دیجیتال در 5 مرحله

احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه محصولات دیجیتالی را برای ایده‌های محتوایی خود ایجاد کنید .

وب روشی بی نظیر برای راه اندازی یک کسب و کار - کوچک یا بزرگ - با سطوح بسیار قابل مدیریت سرمایه گذاری و ریسک ارائه می کند حتما مقاله راز ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها را مطالعه کنید.

اما همانطور که یاد نخواهید گرفت که چگونه با فکر کردن یا مطالعه در مورد آن یک نویسنده آزاد شوید - نمی توانید به طور منفعلانه یک تجارت جدید راه اندازی کنید. شما باید اقدام کنید.

در این مرحله، صدها (شاید هزاران) نفر را دیده‌ام که کسب‌وکارهای بادوام را حول یک محصول یا خدمات آنلاین ایجاد می‌کنند، و متوجه پنج حوزه تمرکز شده‌ام که در شروع کار بسیار مهم هستند.

در اینجا آنچه آنها هستند.

مرحله 1: یک لیست ایمیل با یک پاسخگوی خودکار بسازید

احتمالاً اینجا هیچ شگفتی بزرگی وجود ندارد. ما مدت زیادی است که در Copyblogger در مورد بازاریابی ایمیلی صحبت می کنیم، زیرا این مکانیسم کلیدی است که از آن برای جمع کردن مخاطبان خود استفاده می کنید و به آنها اطلاع می دهید که چه چیزی برای ارائه دارید.

من در روز اول با یک پاسخگوی خودکار ایمیل شروع کردم و به شما هم پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید.

چرا؟ زیرا راهی عالی برای جلب توجه هر فرد علاقه مندی که با آن برخورد می کنید به شما می دهد و آن روابط فردی را به مخاطب تبدیل می کند.

ارزش انجام یک کار خوب در پاسخگوی خودکار خود را دارد، اما برای کامل بودن نیازی به آن ندارید ، به خصوص در ابتدا. 5 یا 7 پیام ارائه دهید که:

  • به مخاطب خود کمک کنید تا مشکل ساده ای را که برایش مهم است حل کند
  • اطلاعات مهمی در مورد اینکه چرا کاری را انجام می دهید به آن مخاطب بدهید
  • به اعضای مخاطب آموزش دهید که چرا راه حل شما راهی عالی برای حل مشکلی است که آنها در موضوع شما دارند

هر پیام پاسخگوی خودکار می تواند یک یا چند مورد از موارد فوق را انجام دهد.

به دلایل مختلف، من دوست دارم پیام‌های «تیزر» قوی و جالب را در خود ایمیل با کلیک کردن برای خواندن مقاله کامل ایجاد کنم.

بهترین زمان برای راه اندازی پاسخگوی خودکار ایمیل شما حدود پنج سال پیش است. دومین زمان بهترین این هفته است. کلیشه های تجاری را ببخشید، اما این واقعاً اولین قدم در نحوه ایجاد محصولات دیجیتال است.

مرحله 2: محتوای سنگ بنای خود را بسازید

من دوست دارم ابتدا یک پاسخگوی خودکار بسازم تا بتوانم هر قطره ای از توجه مخاطب را به محض ورود جلب کنم.

بنابراین توجه مخاطب از کجا می آید؟ خوب، ایده های پست وبلاگ شما ، البته - اما به طور خاص، از محتوای سنگ بنای که برای سایت خود ایجاد می کنید.

محتوای سنگ بنا به مهمترین سؤالات پاسخ می دهد، هر دو:

  • سوالاتی که همیشه در مورد موضوع خود از شما پرسیده می شود،
  • ... و سوالاتی که دوست داشتید همیشه در مورد موضوعتان از شما پرسیده می شد

باز هم، آنها باید خوب باشند، اما نیازی به کامل بودن ندارند - شما به تکامل پست های سنگ بنای خود در طول زمان ادامه خواهید داد.

مرحله سوم: شبکه خود را گسترش دهید

یک چیز خوب در مورد محتوای واقعا محکم این است که تمایل دارد افرادی را جذب کند که می توانند به کسب و کار شما کمک کنند. آنها ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند ، یا کار شما را توصیه کنند، یا حتی کاندیدای مشارکت های عالی باشند.

اما شما فقط نمی‌نشینید و منتظر نمی‌شوید تا مردم متوجه شما شوند. اکنون گسترش شبکه خود را شروع کنید تا بیشترین فرصت ممکن را برای پروژه جدید خود ایجاد کنید.

ارسال مهمان همچنان راهی عالی برای گسترش مخاطبان و شبکه نویسندگان حرفه ای شماست . این موفقیت یک شبه برای شما به ارمغان نمی آورد (و نه هیچ چیز دیگری)، اما یک استراتژی محکم و ثابت برای افزایش نفوذ و اقتدار شماست. در مورد چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال، این یک تکه از پازل است.

کانال های رسانه های اجتماعی نیز مکان های خوبی برای یافتن سایر ناشران محتوا هستند. به طور طبیعی، شما نمی خواهید آنها را با پیام های "به من لطف کن" هرزنامه ارسال کنید. خود را مفید بسازید، تخم مرغ خوبی باشید و مطمئن شوید که محتوای محکمی دارید که می توانید آنها را به آن ارجاع دهید.

مرحله چهارم: به دنبال هوش بازار باشید

یک محصول دیجیتال مانند هر محصول دیگری است - قبل از اینکه زمان و پول خود را برای ایجاد یک محصول سرمایه‌گذاری کنید، باید بدانید که مردم چه می‌خواهند.

ما بسیار خوش شانس هستیم که پلتفرم های عالی برای گوش دادن به نیازها و خواسته های بازار داریم.

رسانه های اجتماعی مکان خوبی برای شروع هستند. به یاد داشته باشید بیشتر از اینکه صحبت کنید گوش کنید .

  • مردم در موضوع شما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؟
  • چرا راه حل های موجود آنها را ناامید می کند؟
  • کدام ایرادها مانع حرکت آنها می شود؟

به یاد داشته باشید، لازم نیست تمام گوش دادن به رسانه های اجتماعی خود را در صفحه یا سایت خود انجام دهید. هر جایی که مشتریان بالقوه شما در حال معاشرت هستند، یک پست شنیداری عالی ایجاد می کند.

هنگامی که یک مخاطب (حتی یک مخاطب متوسط) دارید، می توانید با برقراری تماس پرسش و پاسخ رایگان، گوش دادن به رسانه های اجتماعی خود را تکمیل کنید. این مفید است که سؤالات را از قبل برای آنها جمع آوری کنید، و سپس پاسخ ها را در یک جلسه زنده ارائه دهید.

این فقط یک راه عالی برای فهمیدن اینکه بازار شما تشنه چیست نیست. همچنین یک تقویت کننده اعتماد به نفس قدرتمند برای وبلاگ نویسی کسب و کار شما است. انجام چند پرسش و پاسخ رایگان به شما نشان می دهد که چقدر می توانید در موضوع خود مفید باشید و همچنین زمینه هایی را که می توانید حتی بهتر شوید را آشکار می کند.

مرحله پنجم: حداقل محصول قابل دوام خود را بسازید

تمام تحقیقات شما در مورد چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال به این منجر می شود.

ما از طرفداران بزرگ رویکرد حداقل محصول قابل دوام (MVP) هستیم . این توسط بسیاری از شرکت‌های نرم‌افزار و فناوری استفاده می‌شود، اما رویکردی هوشمندانه برای ایجاد تقریباً هر نوع محصول یا خدماتی است.

چگونه می توانید مشخص کنید که اولین MVP شما چه چیزی باید باشد؟ به این سئوال پاسخ دهید:

کوچکترین محصول یا خدماتی که می‌توانم ایجاد کنم که سود معناداری برای مخاطبانم داشته باشد چیست؟

هر MVP یک محصول پولی نیست

بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین کوچک، چند پیشنهاد رایگان را برای آزمایش آب ارائه می‌کنند، قبل از اینکه ایده‌ای را با کشش برای محصول اولیه پولی به پایان برسانند.

MVP ها به شما این امکان را می دهند که مقدار کمی از کار متمرکز را در یک مفهوم محصول قرار دهید، سپس آن را برای مخاطبان خود راه اندازی کنید و ببینید که چگونه پیش می رود.

  • آیا این نوع محصول چیزی است که مخاطب شما می خواهد؟
  • آنها چه چیزی را در مورد آن دوست دارند؟
  • چه چیزی برای مشتریان شما یا برای شما کار نمی کند؟

هنگامی که یک MVP پیدا کردید که علاقه زیادی به خود جلب می کند، می توانید شروع به بهینه سازی آن کنید - کارهایی را که جواب می دهد بیشتر انجام دهید و کارهایی را کمتر انجام دهید.

و اگر شما یک MVP راه‌اندازی کنید، کاملاً مزخرف است - این یک هوش ارزشمند بازار است. چیزی در مفهوم محصول یا پیام بازاریابی شما وجود ندارد. اگر MVP ها را به اندازه کافی کوچک نگه دارید، این شما را ناامید نمی کند (بیش از حد). این فقط یک آزمایش دیگر است تا بفهمید که کجا برنده است.

بهترین روش ها برای ایجاد محصولات دیجیتال

اکنون که پنج مرحله اصلی برای ایجاد محصولات دیجیتالی را پوشش داده‌ایم، در اینجا بهترین روش‌هایی وجود دارد که باید هنگام انجام فرآیند ساخت و فروش محصولات خود به خاطر داشته باشید.

ایده پردازی

به طور طبیعی، شما با ایده های طوفان فکری برای نوع محتوایی که می فروشید شروع خواهید کرد.

به طور کلی، فروش محتوای آموزشی یا آموزنده بسیار آسان تر از سرگرمی (مانند موسیقی) است. به این دلیل که کیفیت سرگرمی به طور کلی ذهنی تر است و اندازه گیری آن دشوارتر از محتوای اطلاعاتی است. 

بنابراین، طوفان فکری مهارت‌های شما بخش مهمی از یادگیری نحوه ایجاد محصولات دیجیتال است. ممکن است تعجب کنید که بسیاری از مردم از پرداخت هزینه برای یادگیری مهارت های شما خوشحال هستند.

در اینجا فقط چند نمونه از مهارت هایی است که می توانید یادداشت کنید:

  • اسپانیایی صحبت کنید
  • تجربه شخصی با کاهش وزن
  • ویرایش ویدئو و پادکست
  • آشنایی با فروشگاه های Shopify
  • سئو
  • به طور منظم غذاهای سالم بپزید
  • یک ظاهر طراحی شده مد

توجه داشته باشید که هر یک از این مهارت ها را می توان به محصولات دیجیتال تبدیل کرد.

اگر هنوز فکر نمی کنید هیچ مهارتی ندارید، به کارهایی که در آخر هفته انجام می دهید فکر کنید. بسیاری از افراد حاضرند برای بهبود سرگرمی های خود پول بپردازند، بنابراین مهارت های مربوط به سرگرمی مانند شطرنج یا رقص تاب را حذف نکنید.

تحقیقات مشتری

تحقیقات مشتری شاید مهمترین بخش کل فرآیند باشد. اگر مشتری خود را درک نکنید، فروش محصول شما بسیار دشوار خواهد بود.

با ایجاد یک شخصیت برای مشتری خود شروع کنید. شخصیت خریدار شرح مفصلی از عنوان / موقعیت مشتری شما و مبارزات شخصی آنها است.

این به شما این امکان را می دهد که استراتژی های بازاریابی هدفمندتری ایجاد کنید و محصول را به طور خاص با نیازهای آنها تطبیق دهید. همه اینها بخشی از فرآیند چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال است.

برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که یک دوره ویدیویی کاهش وزن ایجاد کنید. با این حال، هدف قرار دادن همه افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار گسترده است و احتمالاً فروش خوبی نخواهد داشت. 

با این حال، در حین انجام این تمرین، ممکن است متوجه شوید که مخاطبان هدف شما در واقع زنانی هستند که حدود شش هفته پیش بچه دار شده اند و به انگیزه ای برای بازگشت به فرم نیاز دارند. شاید این زنان قبلاً ورزش می کردند و این انتقال را دشوار می بینند. 

توجه داشته باشید که این طاقچه بسیار هدفمندتر است و احتمال بیشتری برای تبدیل زنانی که با توضیحات مطابقت دارند بیشتر است.  

در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام ایجاد شخصیت خریدار به خاطر داشته باشید:

  • جنسیت/سن/عنوان/سطح درآمد معمولی هدف شما
  • نقطه درد کلیدی در زندگی آنها در حال حاضر که محصول شما حل می شود
  • راه حل هایی که آنها قبل از اینکه راه حل شما را بیابند در نظر گرفته اند / امتحان کرده اند
  • آنچه را که قبل از یافتن راه حل شما در اینترنت جستجو می کنند
  • خواسته‌های غیرمستقیم آن‌ها که محصول شما حل می‌کند (غیر مستقیم)

در اینجا یک نمونه از این شخصیت خریدار در عمل با مثال کاهش وزن آورده شده است:

این به شما کمک می کند نه تنها بفهمید که محصول شما چگونه یک نقطه درد را حل می کند (مانند کاهش وزن)، بلکه همچنین چگونه محصول شما بر زندگی آنها تأثیر می گذارد (او مانند یک مادر عالی به نظر می رسد).

توجه داشته باشید که برای پر کردن این فرم به جای حدس زدن باید با مشتریان احتمالی صحبت کنید. اگر حدس بزنید، بسیاری از نکات کلیدی درد و مبارزات اساسی را از دست خواهید داد.    

قیمت گذاری برای محصولات دیجیتال شما

قیمت گذاری شما ضروری است، زیرا یک کتاب الکترونیکی 5 دلاری نسبت به اشتراک ماهانه خبرنامه 300 دلاری یا دوره آموزشی 3000 دلاری به کار بسیار کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این، برخی از سوله ها ممکن است بازاری برای قیمت بالایی نداشته باشند. به عنوان مثال، در حالی که بسیاری از مردم از پرداخت 1000 دلار برای یک دوره SEO خوشحال می شوند، ممکن است متوجه شوید که بازاری برای یک دوره رقص تاب 1000 دلاری وجود ندارد. 

بنابراین، بهترین مکان برای شروع، انجام تحقیقات رقبا است. آیا رقیبی در بازار شما وجود دارد که محصول دیجیتالی مشابه آنچه شما در ذهن دارید بفروشد؟ اگر بله، قیمت آن چقدر است؟

توجه داشته باشید که قیمت بر اساس موارد زیر به شدت متفاوت است:

  1. کیفیت محتوا
  2. نحوه ارائه محصول 
  3. پاداش های اضافی (جامعه، پرسش و پاسخ، و غیره)

بنابراین، حتی اگر یک دوره آموزشی SEO را در Udemy با قیمت 100 دلار مشاهده کنید، این بدان معنا نیست که می توانید برای دوره مشابهی 2000 دلار هزینه کنید ... حتی اگر برخی از افراد فقط برای محصولات با قیمت بالاتر هزینه می کنند زیرا معتقدند ارزش بیشتری دارند.

 

فقط مطمئن شوید که می توانید دوره های دیگری را در طاقچه خود پیدا کنید که مشابه قیمتی است که می خواهید شارژ کنید.

توجه داشته باشید که اغلب دوره‌هایی که امتیاز قیمت بالاتری دارند معمولاً در وب‌سایت‌های دوره فهرست نشده‌اند، بنابراین ممکن است مجبور شوید در گوگل سرچ کنید یا در انجمنی مانند Quora برای بهترین دوره‌های تخصصی خود بپرسید.

نکته حرفه ای برای نحوه ایجاد محصولات دیجیتال: اعتبار سنجی

این اغلب بخشی از فرآیند نحوه ایجاد محصولات دیجیتال نادیده گرفته می شود.

در حالت ایده آل، شما می خواهید رقابت زیادی را در فضای خود مشاهده کنید (تناسب اندام، سئو، آشپزی و غیره). اگر رقابت زیادی وجود داشته باشد، به این معنی است که افراد زیادی این نقطه درد را دارند و شما می توانید به بازار دسترسی پیدا کنید.

با این حال، دوره شما باید مقداری ارزش منحصر به فرد ارائه دهد که باعث شود مردم تمایل به خرید آن نسبت به دوره های دیگر داشته باشند.

بنابراین، شما باید هر یک از دوره های ذکر شده در بالا را بگذرانید و به دنبال بررسی آنها باشید. شایع ترین شکایات چیست؟ مردم چه چیزهایی را در مورد محتوا دوست داشتند؟ 

به عنوان مثال، در اینجا برخی از بازخوردها در مورد دوره برایان دین است که در یک پست وبلاگ مروری یافتم.

در حالی که انجام این فرآیند با خبرنامه ها یا کتاب های الکترونیکی کمی دشوارتر است، می توانید از افراد در رسانه های اجتماعی یا در گروه های Slack برای خبرنامه ها/کتاب های الکترونیکی/پادکست های موجود در سایت خود بخواهید که برای آنها پول پرداخت کرده اند و چه چیزهایی را دوست دارند/دوست ندارند. آنها

اکنون که چند ایده از نقاط فروش منحصر به فرد دارید، می توانید یک طرح کلی از دوره یا پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود ایجاد کنید (اگر در حال انجام پادکست، خبرنامه و غیره هستید) و افراد را در لیست انتظار برای محصول یا پیش فروش قرار دهید. آن (با جدول زمانی تخمینی از زمان تحویل محصول).

وقتی مردم برای محصولتان پول به شما دادند، می توانید بروید و آن را بسازید. اگر ابتدا سعی کنید آن را بسازید، ممکن است متوجه شوید که محصولی ساخته اید که هیچ کس نمی خواهد.

بنابراین، اگر می‌خواهید هر مرحله‌ای را در این فرآیند انجام دهید، این ایده شما را تأیید می‌کند!

به طور معمول، بهترین مکان برای شروع اعتبارسنجی ایده خود، با دوستان است. (توجه داشته باشید که اگرچه درخواست پول از دوستان ممکن است ناخوشایند باشد، اما ضروری است. صرفاً پرسیدن اینکه آیا از این ایده خوششان می آید یا نه، با دادن پول نقد برای آن یکسان نیست). 

با این حال، اگر یک جایگاه B2B دارید و دوستان زیادی ندارید/فالو می‌کنید، ممکن است بخواهید یک صفحه فرود سریع با ابزاری مانند Instapage بسازید، پیشنهاد خود را ارائه دهید (نه، برای ساختن به محصولی نیاز ندارید. پیشنهاد دهید)، و سپس تبلیغات فیس بوک یا توییتر را روی آن اجرا کنید.

اگر لیست ایمیل دارید، فقط یک ایمیل سریع ارسال کنید و از مردم بپرسید که آیا مایلند آن را با نرخ تخفیف خریداری کنند.

در اینجا یک مثال از جولیان شاپیرو آورده شده است:

ایجاد و توسعه محصول دیجیتال

اگر قبلاً مراحل بالا را انجام داده اید، ایجاد محصول نسبتاً ساده است. اگر پول نقد در دست دارید، ممکن است افرادی را برای کمک به شما استخدام کنید.

برای مثال، ممکن است یک کتاب الکترونیکی را ترسیم کنید و سپس یک نویسنده را برای نوشتن بیشتر آن استخدام کنید. 

اگر در حال انجام یک دوره آنلاین هستید، می توانید ویدیوها را ضبط کنید و سپس آنها را برای شخصی در Upwork بفرستید تا آنها را ویرایش کند. دشوارترین جنبه ممکن است پی بردن به جنبه های فنی باشد، مانند آپلود پادکست خود در پادکست اپل یا پیدا کردن یک طراح عالی برای کمک به شما در کتاب الکترونیکی.

در اینجا چند راهنما وجود دارد که به شما کمک می کند تا با هر یک از انواع مختلف محتوا شروع کنید:


ایجاد مخاطب (سریع)

همانطور که در حال ساختن محصول خود هستید، باید به طور همزمان در حال ایجاد مخاطب باشید.

متأسفانه، ایجاد مخاطب معمولاً زمان می برد، که کالایی است که شما ندارید. بنابراین، این تاکتیک ها مؤثرترین راه برای ایجاد مخاطب در سریع ترین زمان ممکن است.

به عنوان یک قاعده کلی، شما باید حدود 20٪ از زمان خود را صرف ایجاد دوره خود کنید و تقریباً 80٪ از زمان خود را برای ایجاد مخاطب برای شروع دوره صرف کنید.

وارد پادکست شوید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد سریع مخاطب، انجام تورهای پادکست است. به دنبال پادکست‌ها در جایگاه خود بگردید و در مورد تجربه‌تان، نتایجی که به دستیابی به آنها کمک کرده‌اید به آن‌ها بگویید و زاویه‌ای را در مورد اینکه چگونه می‌توانید برای مخاطبانشان ارزش قائل شوید، به آنها بگویید. 

به عنوان مثال، اگر در حال راه اندازی یک دوره تناسب اندام برای زنان دارای نوزاد هستید، در نظر بگیرید که در یک پادکست برای مادران شرکت کنید.

نکته کلیدی این است که برای آنها یک داستان و پیشنهاد ارزش منحصر به فرد از آنچه که مخاطبان آنها دوست دارند بشنوند ارائه دهید.

تبلیغات پولی را اجرا کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای شروع ترافیک به وب سایت خود، اجرای تبلیغات پولی (فیس بوک، توییتر یا گوگل) در یک صفحه فرود است که در آن می توانید راه اندازی را اعلام کنید و شاید بخشی از محصول دیجیتال را به صورت رایگان در ازای آدرس ایمیل آنها ارائه دهید. .

اگر به افزایش لیست ایمیل خود ادامه دهید و مشترکین هفتگی خود را پرورش دهید، روابط خود را توسعه خواهید داد و تا زمان راه اندازی حداقل مخاطبان کمی خواهید داشت. شما همچنین می توانید به آنها پیشنهاد دهید که محصول دیجیتال را پیش فروش کنید.

با اینفلوئنسرها شریک شوید

اگر بتوانید با یک اینفلوئنسر شریک شوید تا محصول خود را بررسی کرده و آن را در ایمیل یا کانال های اجتماعی آن ها تبلیغ کنید، کشش اولیه خوبی ایجاد خواهید کرد. 

کلید موفقیت مشارکت اینفلوئنسرها این است که اطمینان حاصل کنید که مخاطب با محصول دیجیتالی با کیفیت شما همسو می شود. 

یکی از راه های عالی برای مشارکت با اینفلوئنسرها این است که آنها را در محصول خود بگنجانید. به عنوان مثال، این می تواند شامل نقل قول آنها در یک کتاب الکترونیکی باشد.

در حالت ایده‌آل، برای گنجاندن آن‌ها در محصول شما نیاز به کار کمی یا بدون هیچ کاری است.

یک مثال عالی از این موضوع زمانی است که اریک یورگنسون سالنامه ای از نیروی دریایی راویکانت ایجاد کرد که آن را Navalmanack می نامد . در حالی که این کمی افراطی است زیرا کل محصول مبتنی بر Naval است، تأثیر مشابهی داشت. 

اریک از ناوال چیزی نخواست و ناوال با کمال میل آن را تبلیغ کرد که باعث موفقیت بزرگی شد. داشتن ناوال به عنوان پشتیبان نیز راه را برای او باز کرد تا از تیم فریس فوروارد بگیرد.  

بنابراین، به این فکر کنید که چگونه می توانید اینفلوئنسرها را خلاقانه درگیر کنید. همچنین همیشه می‌توانید یک تأثیرگذار مرتبط را در یکی از این پلتفرم‌ها پیدا کنید و برای بررسی یا تبلیغ راه‌اندازی به آن‌ها پول بپردازید.

محصولات دیجیتال خود را راه اندازی کنید

هنگامی که تمام کارهای بالا را انجام دادید، راه اندازی باید نسبتاً ساده باشد. یک چک لیست برای همه کانال‌های اجتماعی و فهرست‌های ایمیل خود داشته باشید که باید هنگام فرا رسیدن روز راه‌اندازی آن‌ها را بررسی کنید. 

حتی اگر همه چیز را از قبل برنامه ریزی کرده اید، حتما دوبار بررسی کنید که اشکالی وجود نداشته باشد. اگر با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، در روز راه‌اندازی با آن‌ها تماس بگیرید و بپرسید که آیا به کمک نیاز دارند یا خیر. 

علاوه بر این، شما احتمالاً در حال حاضر حداقل چند دنبال کننده دارید، پس در نظر داشته باشید که در شبکه های اجتماعی به صورت زنده فعالیت کنید و یک پرسش و پاسخ در مورد محصول میزبانی کنید. 

مهمترین چیز در روز راه اندازی این است که مطمئن شوید همه چیز کار می کند و مردم می توانند به راحتی محتوای شما را دانلود یا به آنها دسترسی داشته باشند.

برنامه های بازاریابی بلند مدت

پس از راه اندازی، احتمالاً پیشنهاد را دوباره می بندید و سپس راه اندازی های بعدی خود را چرخه می زنید. بنابراین، در حالی که راه اندازی اولیه انجام شده است، شما می خواهید به ایجاد یک حضور آنلاین قوی ادامه دهید. 

این به محصول دیجیتال شما کمک می کند در طول زمان بیشتر در معرض دید قرار گیرد. 

چند مؤلفه کلیدی برای یک برنامه بازاریابی بلند مدت موفق وجود دارد:

 

محصولات دیجیتالی ایجاد کنید که مشکلات را حل کنند

ایجاد یک محصول دیجیتال نسبتا آسان است. بخش سخت این است که مخاطب خود را پیدا کنید و بگویید چرا محصول شما به طور خاص برای حل مشکل آنها ایده آل است. 

حتی اگر قبلاً سعی کرده اید یک محصول دیجیتالی را راه اندازی کنید، این نکات در مورد چگونگی ایجاد محصولات دیجیتال به موفقیت محصول بعدی شما کمک می کند.

اگر آن را جدی بگیرید و درک گسترده ای از بازاریابی دیجیتال داشته باشید، می توانید ایده خود را به محصول دیجیتال چند میلیون دلاری بعدی تبدیل کنید.

خبر خوب این است که ما این محدوده از شایستگی ها را به سه حوزه اصلی که هر هفته در آکادمی Copyblogger آموزش می دهیم محدود کرده ایم : این همان چیزی است که من آن را سه گانه مهارت های اصلی می نامم.

صاحبان مشاغلی که این سه مهارت اصلی را اجرا می کنند، متوجه می شوند که کسب و کار آنها بدون زحمت بیشتر رشد می کند. آنها مخاطبان بزرگتر و با کیفیت بالاتری را که خرید می کنند جذب می کنند.

آیا علاقه مند به تسلط بر این سه مهارت اصلی هستید؟

    • سید مصطفی مصطفوی

    ممکن است بدانید یا ندانید که من همیشه سردبیر Copyblogger نبوده‌ام - من قبلاً سال‌ها (و سال‌ها) را صرف یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک نویسنده و ویراستار آزاد کردم.

    و در آن زمان، من یک خواننده کپی بلاگر بودم. من بنیانگذار سایت برایان کلارک یا مدیر ارشد محتوای سابق سونیا سیمون را نمی‌شناختم و از طرفی به دنبال افزایش مشتری بیشتر بودم.

    اما وانمود کردم که این کار را کردم. 🙂البته من به کسی نگفتم که ... من فقط راهنمایی های زیادی از Copyblogger دریافت کردم که به من کمک کرد تا خدمات نوشتن و ویرایش خود را برای موفقیت در موقعیتی قرار دهم که احساس می کردم آنها را می شناسم.

    اگرچه این فقط یک وب سایت با محتوایی بود که من می خواندم، Copyblogger از سفر اولیه من برای کاوش در ایده های کسب و کار آنلاین پشتیبانی کرد .

    آیا باید یک نویسنده مستقل باشم؟

    من امروز همه اینها را مطرح می کنم زیرا خوشحالم که اگر بخواهید آن را پرداخت می کنم و لیستی از 30 مرحله برتر Copyblogger را به اشتراک می گذارم که به شما کمک می کند یاد بگیرید چگونه به عنوان یک نویسنده مستقل درآمد کسب کنید .

    اما قبل از اینکه من این کار را انجام دهم، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید یک نویسنده آزاد باشید یا چگونه می توانید یک نویسنده آزاد بدون تجربه شوید.

    البته، هر مسیر شغلی دارای مزایا و معایبی است، و حتی اگر تجربه داشته باشید، مهم است که بدانید استعدادهای نویسندگی شما فقط شما را به این نتیجه رسانده است.

    وقتی یک نویسنده آزاد می شوید، یک تجارت خدماتی را توسعه می دهید. نویسندگان حرفه ای معمولاً می دانند که چگونه فروش داشته باشند و روابط مشتری را مدیریت کنند. این یک تلاش کارآفرینانه است که به اخلاق بازاریابی قوی و همچنین مهارت های اداری و بین فردی دقیق نیاز دارد (زبان رزومه عمومی من را ببخشید).

    چگونه یک نویسنده مستقل شویم

    آیا این حرکت مناسب برای شما به نظر می رسد؟ همه چیز آماده است که یاد بگیرید چگونه یک نویسنده آزاد باشید؟

    راهنمای زیر به شما نشان می دهد که از کجا شروع کنید، حتی اگر تجربه ای ندارید.

    بیایید شیرجه بزنی، حتما مقاله راز ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها را مطالعه کنید.

    1. با اصول اولیه شروع کنید

    هزینه کار به عنوان یک نویسنده مستقل در فضای دیجیتال در مقایسه با یک تجارت آجر و ملات بسیار ناچیز است.

    حداقل چیزی را که برای برداشتن اولین قدم به عنوان یک نویسنده جدید نیاز دارید، روشن کنید .

    اگر شما هم مانند من هستید، به تعداد زیادی دفترچه یادداشت Moleskine نیز برای ایده ها و پیش نویس نیاز دارید.

    اما ببینید؟ هیچ چیز خیلی پیچیده نیست.

    2. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را ارزیابی کنید

    فکر کردن به تمام پروژه هایی که برای کسب و کار خود برنامه ریزی کرده اید، سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

    اما یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید، توانایی تمرکز بر کار فعلی و اهداف کوتاه‌مدت است که تجسم فعلی خدمات نوشتن شما را در حال اجرا نگه می‌دارد.

    لازم نیست جاه طلبی های خود را فراموش کنید. فقط باید زمان خود را به درستی اولویت بندی کنید.

    برای شما، یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک نویسنده مستقل می تواند چیزی شبیه هزینه کردن باشد:

    • 90 درصد از وقت خود را به مسئولیت های فوری خود می پردازید
    • 10 درصد از زمان خود را بر روی آن پروژه بزرگ بعدی کار می کنید

    زیرا، به یاد داشته باشید، اگر به اهداف کوتاه مدت خود نرسید، هرگز به اهداف بلندمدت خود نخواهید رسید.

    3. ترتیبی از عملیات در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد ایجاد کنید

    هنگامی که به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود دست یافتید، برای کارهایی که باید انجام دهید، سفارشی را انتخاب کنید.

    کدام پروژه های بازاریابی به شما کمک می کند اولین مشتریان خود را بدست آورید؟

    اگر چیزی ایده خوبی به نظر می رسد، اما هنوز وقت یا بودجه ای برای آن ندارید، باعث حواس پرتی شما می شود که زودتر از آن پول در بیاورید.

    در طی این فرآیند، اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را بیشتر محدود خواهید کرد. به سرعت عوامل حواس پرتی را به لیست "امکان آینده" خود منتقل کنید، برای زمانی که در موقعیت بهتری برای مقابله با آنها هستید.

    4. تشخیص دهید که مجموعه مهارت های شما به کسب و کارها کمک می کند

    مردم اغلب در درک چگونگی امرار معاش آنلاین ، به ویژه به عنوان یک نویسنده، مشکل دارند.

    برخی ممکن است تصور کنند که شما داستان می نویسید. شاید بپرسند که آیا شما سرگرمی کار می کنید؟ درک این ژانرها تا حدودی آسان است.

    بنابراین، وقتی می گویید این نوع نوشتن شما نیست، سردرگمی ایجاد می شود - همراه با این تصور که احتمالاً فقط ایده های پست وبلاگ را به عنوان یک سرگرمی پرتاب می کنید.

    این مانع می تواند تصویر شما را به عنوان یک نویسنده مخدوش کند.

    همچنین این باور نادرست را تداوم می بخشد که بازاریاب محتوای خبره Copyblogger، Alaura Weaver در مورد چگونگی زندگی به عنوان یک نویسنده در زمانی که نوشتن خلاق صورت حساب ها را پرداخت نمی کند، در مورد آن نوشته است :

    چون تقریبا همه می توانند کلمات بنویسند، هرکسی می تواند نویسنده باشد.

    آماتورها در نوشتن خوب و استراتژیک برتری ندارند و این چیزی است که شما را متمایز می کند.

    شما به این فکر می کنید که از مهارت های ارتباطی خود برای کمک به دیگران برای انتقال واضح پیام های خود استفاده کنید.

    5. قیمت نوشته های آزاد خود را تعیین کنید

    بسیاری از مردم نمی دانند چگونه محتوای بهتری بنویسند و ایده ها را در ذهن خود به جملات و پاراگراف های منسجم تبدیل کنند.

    خدمات نویسندگی حرفه ای شما می تواند نیازهای آنها را برآورده کند.

    بر این اساس، باید قیمت های خود را با اطمینان تعیین کنید. و لازم نیست که یک فرآیند طاقت فرسا باشد، حتما مقاله درآمد از نویسندگی را مطالعه کنید.

    اصول اولیه را در 5 مرحله بدون استرس برای قیمت گذاری خدمات خود بیاموزید .

    6. نشان دهید که وقف تولید کار عالی هستید

    اثباتی که از نرخ های حرفه ای شما پشتیبانی می کند، یک برد-برد است.

    شما اخلاق بازاریابی خود را به مشتریان خود منتقل خواهید کرد، به طوری که احساس نمی کنید یک بازاریاب شلخته هستید و مشتریان شما تصویر واضحی از تجارت با شما خواهند داشت.

    ترکیبی از بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ به شما کمک می کند تا به این هدف برسید. اطلاعات بیشتر در مورد هر دوی این عناصر داستان‌فروشی در نکات آینده.

    7. جزئیاتی را که هنگام ارزیابی یک پروژه نویسندگی مستقل در نظر می گیرید، مشخص کنید

    به عنوان یک ارائه دهنده خدمات برتر، نمی توانید هر پروژه ای را که کسی پیشنهاد می کند بپذیرید. این واقعیتی است که وقتی در مورد کشف چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد هیجان زده هستید، به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد.

    شما باید با شغل مناسب باشید و کار باید با شما همخوانی خوبی داشته باشد.

    جمع آوری اطلاعات در مورد یک پروژه به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا آن پروژه برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر و همچنین به شما این امکان را می دهد که خدمات خود را - قبل از اینکه مشتری پولی به شما بدهد - به گونه ای تنظیم کنید که نرخی را که در ازای امتیاز استثنایی خود دریافت می کنید، توجیه کند. کار

    شما نشان می دهید که به شدت بر روی اهداف تجاری مشتری خود متمرکز هستید - و حتی ممکن است این اهداف را بیشتر از او در نظر گرفته باشید.

    برخی از سوالاتی که ممکن است بپرسید عبارتند از:

    • آیا مشتری بودجه ای برای این پروژه دارد؟ اگر چنین است، آن چیست؟
    • هدف تجاری مشتری چیست؟
    • چگونه این پروژه در استراتژی بازاریابی مشتری قرار می گیرد؟
    • آیا مشتری قصد دارد تغییراتی در پروژه تکمیل شده (یعنی ویرایش متن) ایجاد کند؟ یا، آیا کار بعدی که مشتری یا سایر ارائه دهندگان خدمات مرتبط با این پروژه انجام خواهند داد (یعنی قالب بندی، طراحی گرافیکی) وجود دارد؟
    • آیا این پروژه ای است که می تواند به کار منظم (روزانه، هفتگی، ماهانه) منجر شود یا این یک کار یکباره است؟

    8. یک پیشنهاد خدمات قانع کننده ارائه دهید

    پس از ارزیابی یک پروژه، در صورتی که مشتری بالقوه شما را استخدام کند، آنچه را که تولید خواهید کرد، مشخص کنید .

    و مهمتر از همه، جزئیاتی در مورد اینکه چگونه خدمات شما به آنها کمک می کند تا به آنچه می خواهند، ارائه دهید.

    هنگامی که مزایای پیشنهاد خود را نیز ارائه می دهید، اطلاعاتی را که مشتری احتمالی شما در ابتدا درخواست کرده بود ارائه می دهید و به طور بالقوه حتی باعث ایجاد هیجان در مورد همکاری شما می شود.

    9. ضرب الاجل های خود را تعیین کنید (و رعایت کنید).

    اگر مشتری شما مهلت خاصی به شما می دهد، به خودتان مهلتی بدهید که حتی زودتر از مهلت او باشد.

    هر چه زودتر بهتر - به شما زمان می دهد تا با رویدادهای غیرمنتظره ای که ممکن است در تجارت یا زندگی شما رخ دهد رسیدگی کنید و همچنان به قولی که به مشتری خود داده اید عمل کنید.

    اگر مشتری شما در مورد یک ضرب الاجل مبهم است، بر اساس اطلاعاتی که در مورد پروژه خود جمع آوری می کنید، یک ضرب الاجل دقیق برای آنها تعیین کنید. سپس به مشتری خود بگویید که پروژه چه زمانی کامل می شود و ضرب الاجل را رعایت کنید (یا شکست دهید).

     

    10. ارتباط برقرار کنید که مشتریان باید با شرایط خدمات و سیاست پرداخت شما موافقت کنند

    همانطور که تعیین قیمت شما نباید استرس زا باشد، داشتن شرایط خدمات و خط مشی پرداخت نیز نباید ترسناک باشد.

    شما می توانید آنها را به عنوان یک "فرم جامع سوالات متداول" در نظر بگیرید که مشتریان شما باید قبل از همکاری با شما بررسی کنند و با آن موافقت کنند.

    برخی از جنبه ها برای همه مشتریان استاندارد خواهد بود و برخی دیگر را هر بار سفارشی خواهید کرد.

    عناصری که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید عبارتند از:

    • شرح مفصلی از اهداف مشتری برای پروژه
    • چگونه خدمات شما به طور خاص هر هدف را برآورده می کند
    • مهلت پروژه شما - تاریخ و زمانی که پروژه تکمیل شده را برمی گردانید
    • تعداد بازبینی‌های موجود در قیمت شما
    • گزینه های روش پرداخت و زمان پرداخت
    • بهترین راه برای اینکه مشتری در صورت داشتن سوال با شما تماس بگیرد
    • مشتری چه زمانی و چگونه رسید تراکنش پرداخت را دریافت می کند
    • اگر کارفرما پس از پرداخت وجه، اما قبل از اتمام پروژه، کار درخواستی را لغو کند، چه اتفاقی خواهد افتاد
    • هزینه ها و پیامدهای اضافی که در صورت داشتن درخواست اضافی که فراتر از شرایط ذکر شده باشد، متحمل خواهد شد

    هنگامی که مشتری به صورت کتبی موافقت کرد، شما یک قرارداد کاری دارید که در صورت بروز سردرگمی می توانید به آن مراجعه کنید.

    وقتی اولین شرایط خدمات و خط‌مشی پرداخت خود را پیش‌نویس می‌کنید، لازم نیست همه سناریوهای ممکن را که ممکن است ایجاد شود پوشش دهید.

    در عوض، آنها را به عنوان اسناد "زنده" در نظر بگیرید که می توانید با آنها به روز کنید:

    • قوانینی برای جلوگیری از مشکلات رایج
    • جزئیات اضافی که به مشتریان شما کمک می کند تا پیشنهادات شما را درک کنند
    • فرآیندهایی که گردش کار شما را آسان تر می کند

    کسب و کار شما و مشتریان آینده هر دو از این نوع تجدید نظرها سود خواهند برد.

    20. بازگشت سرمایه را به مشتریان ارائه دهید

    شما می خواهید روشن کنید که خدمات نوشتن شما فقط کلماتی را در یک صفحه برای مشتریان ارائه نمی کند - شما نتایجی را برای کسب و کار آنها دریافت می کنید.

    اگر کاری که برای یک مشتری انجام می‌دهید باعث شود سودی بیشتر از هزینه پرداخت شما باشد، همه برنده می‌شوند. شما به اندازه ای که ارزش دارید دستمزد دریافت می کنید و آنها از پرداخت هزینه های بالایی برای خدمات شما خوشحال می شوند.

    آکادمی کپی بلاگر به شما می آموزد که چگونه از ارزش های کسب و کار نویسنده باشید.

    اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش تحول آفرین و جامعه پویا نویسندگان ما هستید، اینجا را کلیک کنید .

    21. صندوق ورودی ایمیل خود را سازماندهی کنید

    نگه داشتن صندوق ورودی بی عیب و نقص به شما کمک می کند به موقع به مشتریان احتمالی پاسخ دهید. وقتی حرفه ای می شوید و یاد می گیرید که چگونه یک نویسنده آزاد شوید، سازمان بسیار مهم است.

    از پوشه ها یا برچسب ها برای پیگیری انواع مختلف درخواست ها استفاده کنید تا بتوانید در آینده به راحتی به آنها مراجعه کنید.

    همچنین، بهترین زمان ارسال ایمیل‌های مهم را انتخاب کنید .

    22. با تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد از سیستم ها و فرآیندها برای مدیریت زمان خود استفاده کنید

    نویسندگان مستقل معمولاً خطوط زمان حرفه ای و شخصی خود را محو می کنند که می تواند منجر به از دست دادن و فرسودگی شغلی شود.

    وقتی خدمات نوشتاری خود را به عنوان یک تجارت در نظر می گیرید، درست مانند کارمند یک شرکت، زمانی را برای کار و زمانی را برای اوقات فراغت تعیین کرده اید.

    شما کارمند شرکت خود هستید، بنابراین رویه هایی را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند زمان خود را مدیریت کنید ، مانند تشریح فعالیت های خود در طول یک روز کاری معمولی و ایجاد الگوهایی که به شما کمک می کند به سوالات متداول پاسخ دهید.

    23. برای کسانی که از قبل به دنبال کپی رایترها یا بازاریاب های محتوا هستند، بازاریابی کنید

    این یکی در زمان و تلاش شما بسیار صرفه جویی می کند.

    به جای اینکه بخواهید کسی را متقاعد کنید که نیاز به استخدام یک کپی رایتر یا بازاریاب محتوا دارد، مستقیماً با کسی که قبلاً به دنبال استخدام یک کپی رایتر یا بازاریاب محتوا است صحبت کنید.

    وظیفه محتوای شما این است که مشتریان بالقوه را در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه دارند آموزش دهد و در عین حال به آنها نشان دهد که اگر می توانند از کمک اضافی استفاده کنند، فرد مناسبی برای استخدام هستید .

    24. زمانی که یک نویسنده آزاد می شوید، تخصص داشته باشید

    در اینجا یک برد-برد دیگر هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان بالقوه شما وجود دارد.

    هنگامی که شما یک متخصص موضوع هستید یا در یک نوع نوشتن تخصص دارید، زمان آسان تری برای بازاریابی کسب و کار خود خواهید داشت و مشتریان بالقوه بلافاصله تصویر واضحی از خدماتی که ارائه می دهید دریافت خواهند کرد.

    انتشاراتی که شما مقالاتی را برای آنها ارسال می کنید نیز می توانند به عنوان "چشم انداز" در نظر گرفته شوند.

    تخصص شما باعث می شود برای انتشاراتی که به دنبال بهترین توصیه برای خوانندگان خود هستند، ارزشمندتر شوید.

    25. عاشق کار خود باشید

    یک جمله از سونیا این طرز فکر را برای اینکه چگونه یک نویسنده آزاد باشیم را در بر می گیرد:

    "اگر زبان و موضوع خود و کار کنار هم قرار دادن کلمات را دوست ندارید، بقیه اینها واقعاً معنی ندارند."

    26. داستان خود را بنویسید و ویرایش کنید

    به افرادی که می گویند نوشتن آزاد برای آنها کارساز نبوده و به چیزهای منفی که ممکن است در مورد یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک نویسنده آزاد بگویند گوش ندهید.

    اگر برای آنها مناسب نبود، به این معنی نیست که دنبال کردن نویسندگی آزاد انتخاب بدی برای شما است.

    عوامل زیادی در مورد موقعیت آنها وجود دارد که شما نمی دانید، از جمله رویکرد آنها به تجارت و آموزش آنها (یا عدم وجود آن).

    فقط شما می دانید که قرار است چه کاری انجام دهید.

    27. سیستم پشتیبانی خود را بسازید

    وقتی انتقادهایی را که سازنده نیستند فیلتر کردید، کسانی را که از شما حمایت می کنند پیدا کنید .

    وب‌سایت‌های مورد علاقه شما احتمالاً دارای انجمن‌های آنلاینی هستند که می‌توانید به آنها بپیوندید، یا می‌توانید گروه‌های حرفه‌ای را در پلتفرم‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و لینکدین مرور کنید.

    28. شخصاً ارتباط برقرار کنید

    جلسات و کنفرانس های حضوری می تواند به شما کمک کند تجارت دیجیتال خود را توسعه دهید.

    رویدادهای زنده مملو از مشتریان و همکاران بالقوه است.

    29. در مورد نوشتن آزاد منعطف باشید

    ممکن است سال اول شما (یا چند سال اول) به عنوان یک نویسنده آزاد دقیقاً آنطور که برنامه ریزی کرده اید پیش نرود.

    در واقع، احتمالا این کار را نخواهد کرد. به یک نویسنده مستقل خوش آمدید.🙂

    30. اشتباهات را دوباره قاب بندی کنید

    این کاملا طبیعی است که در سفر تجاری خود اشتباه کنید. نویسندگان آزاد موفق اهداف خود را تنظیم می کنند، مهارت های جدید را یاد می گیرند و به کار خود ادامه می دهند.

    اگر احساس می کنید گیر افتاده اید، همیشه می توانید به نکته شماره 1 برگردید و سپس آنچه را که می خواهید در سال آینده انجام دهید مشخص کنید.

    • سید مصطفی مصطفوی

    نویسندگان حرفه ای به ناچار خود را در موقعیت های اجتماعی با غیر نویسنده ها قرار می دهند، زمانی که موضوع بحث به مشاغل تبدیل می شود و شخصی بی گناه از گروه می پرسد: " واقعاً می خواهید چه کار کنید؟"

    این یک شروع کننده مکالمه است که مهمان خوش نیت فکر می کند که یک سوال سرگرم کننده برای ترغیب افراد به اشتراک گذاشتن علایق و رویاهای خود است که باعث افزایش مشتری میگردد. مشاغلی که دوست دارند داشته باشند – اگر فقط…

    من به صراحت پاسخ می دهم. نمی توانم جلوی خودم را بگیرم.

    "کاری که در حال حاضر انجام می دهم."

    چنین وزوز.

    قطار بدبختی-عاشق-شرکت نمی خواهد با کسی که در واقع می داند چگونه به عنوان نویسنده آزاد پول درآورد، پیوند برقرار کند.

    من می دانستم که می خواهم نویسنده شوم قبل از اینکه بدانم می خواهم یک نویسنده حرفه ای باشم.

    این اولین فعالیتی بود که به سمت آن کشیده شدم و پس از گذشت همه این سال ها، هنوز هم اولویت اول من است.

    اما بیشتر مردم در برخی ظرفیت ها می نویسند و برای بسیاری، نویسنده حرفه ای بودن یک کار ساختگی به نظر می رسد. حرفه ای که به طور جادویی اتفاق می افتد. یا تصادفی

    سناریویی یک در میلیون که در آن قطعه ای از نوشته شما محبوبیت پیدا می کند. می دانید، آرزوهای ناامید کننده «ویروسی شدن» است.

    در واقع اگر بخواهید یک نویسنده آزاد شوید دقیقا برعکس این موضوع صادق است .

    هیچ جادویی وجود ندارد بدون تصادف یا شانس تصادفی. هیچ نقل قول الهام‌بخشی برای نویسندگان وجود ندارد که در عمل پایدار بماند.

    برای نویسندگان حرفه ای، هر انتخابی باید به شدت عمدی باشد.

     

    نویسندگان حرفه ای ایده های خلاقانه را ارزشمند نمی دانند

    بخشی از طبیعت ما خلق کردن است. ما می خواهیم بسازیم. ما می خواهیم نوآوری کنیم. این سرگرم کننده است و به ما احساس زنده بودن می دهد. ما خالق هستیم

    این بدان معنا نیست که ما واقعاً به اهداف خود می رسیم.

    چون حرف میزنیم ما هم حرف می زنیم و اغلب، هر چه بیشتر صحبت کنیم، کمتر به نتیجه می رسیم.

    نه همیشه، اما زمانی که شخصی مشغول صحبت در مورد یک ایده خلاقانه عالی است، تمایل دارد از پرورش، توسعه و اجرای ایده در طول زمان غفلت کند.

    به همین دلیل است که مفاهیم خلاقانه به تنهایی من را خسته می کند.

    استراتژی و داستان فروش را به من نشان دهید .

    برای یک نویسنده حرفه ای، استراتژی خلاقیت را فعال می کند

    خلاقیت منضبط به ایده‌های محتوای شما مراقبت و شرایطی را می‌دهد که برای رشد نیاز دارند.

    زمان دیوانه شدن

    زمان تمرکز

    فضایی برای اقدام

    فضایی برای استراحت

    تعادل منجر به پیشرفت می شود.

    وقتی نویسندگان حرفه ای از کار خود غافل می شوند، به سرعت متوجه می شوند که چه چیزی باعث ایجاد انسداد ذهنی می شود . شما نیاز به نظم و انضباط دارید تا یک تکلیف نوشتاری را به موقع به پایان برسانید و به اعتماد به نفسی نیاز دارید تا به سرعت ایده های پست وبلاگ بعدی خود را با همان سطح بالایی از انرژی خلاقانه شروع به طوفان فکری کنید.

    که تمرین می خواهد.

    ستون های موفقیت برای نویسندگان حرفه ای

    من از واژه خلاقیت منضبط برای چندین سال گذشته استفاده کرده ام، اما به صراحت معنی آن را ... تا به حال توضیح نداده ام.

    خلاقیت منضبط برای نویسندگان حرفه ای با اخلاق بازاریابی چگونه به نظر می رسد ؟

    در زیر یک مانیفست مختصر و 10 قسمتی در مورد خلاقیت منضبط که برای کار کردن مانند یک حرفه ای لازم است آورده شده است.

    1. به برنامه تولید خود متعهد شوید

    اولین قانون خلاقیت منضبط، پیروی از آن است.

    توانایی یک نویسنده حرفه‌ای برای پیگیری مسئولیت‌های خود بر رام کردن جنبه‌های وحشی آنها و تعهد به برتری استوار است.

    از آنجایی که کار خلاق اغلب «شبیه کار نیست»، پیروی از برنامه تولید خود ضروری است.

    به این ترتیب، مهم نیست که روال شما برای دیگران شبیه کار نباشد. شما می‌دانید که کاری را انجام می‌دهید که قصد انجام آن را دارید، خواه این تکلیف برای یک مشتری باشد یا پروژه نوشتن خودتان برای وب‌سایتتان .

    نویسندگان جدی بهانه ای نمی آورند که دیگران را ناراحت کند یا مخاطبانشان را ناامید کند.

    2. نویسندگان حرفه ای در چندین پروژه نوشتاری دستکاری می کنند

    این بخش در مورد چگونگی شتاب گرفتن نویسندگان حرفه ای است.

    حتی اگر مهارت‌های پیگیری شما نیاز به تمرکز دارد، اگر هر بار فقط یک پروژه خلاقانه انجام دهید، اگر احساس کنید گیر کرده اید چه اتفاقی می‌افتد؟

    ناامید می‌شوی و به جرأت می‌توانم بگویم، بلاک نویسنده را دریافت می‌کنی.

    اما اگر چندین موضوع را برای پروژه های مختلف وبلاگ نویسی کسب و کار مشخص کنید ، یکی از آنها معمولاً به عنوان ساده ترین موضوع برای نوشتن برجسته می شود. از آنجا شروع کنید.

    ممکن است همیشه اولین کاری نباشد که برای برنامه تولید خود که در بالا ذکر کردم باید آن را به پایان برسانید، اما می توانید از آن موضوع برای گرم کردن مغز خود و سپس انتقال به ضرب الاجل فوری خود استفاده کنید.

    3. روال ها را ایجاد کنید

    فرآیندهای خلاقانه ما مستقل از بقیه زندگی ما نیستند، بنابراین سایر کارهای روزمره ما، هر چند گاهی اوقات پیش پا افتاده به نظر می رسند، می توانند تأثیر مستقیمی بر خلاقیت ما داشته باشند.

    به ضرب المثل قدیمی فکر کنید:

    اینکه شما هر کاری را چگونه انجام می دهید، نحوه انجام هر کاری است.

    بنابراین، یک نویسنده حرفه ای در بقیه عمر خود چه چیزی را پرورش می دهد؟

    شما می توانید:

    • صبح وقت خاصی را برای لذت بردن از نوشیدنی مورد علاقه خود در نظر بگیرید.
    • تمرین مدیتیشن را شروع کنید .
    • فعالیت های جدید و معنادار را امتحان کنید - نه فقط اولویت های اصلی.

    برای انجام کارها لازم نیست در حالت پانیک بدوید، دائماً خسته و استرس داشته باشید.

    وقتی راه دیگری را انتخاب می‌کنید - و به آن پایبند می‌مانید - نظم و انضباط خود را عمیق‌تر می‌کنید و توانایی خود را برای خلق کردن بر اساس فرمان عمیق‌تر می‌کنید.

    4. بپذیرید که نویسندگان حرفه ای روال خود را می شکنند

    این یکی برای شماست اگر فکر می کردید که من الان کمی بیش از حد ایده آل گرا شده ام.

    زندگی بهم ریخته است.

    همه ما می‌خواهیم شرایطی را که به بهره‌وری ما کمک می‌کند، بهینه کنیم، اما این نیت‌های خالص تضمین نمی‌کنند که روال‌های روزانه‌مان به خوبی اجرا شود.

    بنابراین، به جای سرزنش کردن خود در روزهایی که ورزش نمی کنید، اولین پیش نویس را بنویسید، یا ایده های جدید کسب و کار آنلاین ایجاد کنید ، بپذیرید که موقعیت ها و چالش های غیرمنتظره بخشی از فرآیند خلاقیت هستند.

    برای یک نویسنده حرفه ای، صرف استراحت بخشی از فرآیند خلاقیت است.

    5. راه آسان برای بازگشت به مسیر را پیدا کنید

    پس از اینکه روال شما از ریل خارج شد، ممکن است به طور طبیعی تحت تأثیر کارهایی قرار بگیرید که به نظر می رسد در لیست کارهای شما انباشته شده اند.

    هیچ ترتیب درستی وجود ندارد که باید کارها را بر اساس آن انجام دهید، و لازم نیست برای شروع کاری که برای شما مهم است، منتظر شرایط "عالی" باشید، مانند یادگیری نحوه ایجاد محصولات دیجیتال .

    برنامه خود را برای بقیه روز و بقیه هفته مرور کنید و سپس از خود بپرسید:

    چه چیزی می توانم به طور واقع بینانه انجام دهم؟

    هدف بزرگی نیست که احتمالاً به آن نخواهید رسید. یک نقطه عطف مهم که می توانید آن را به خوبی تکمیل و انجام دهید .

    سپس برنامه خود را بر این اساس برای روز و هفته تنظیم کنید، تا زمانی که به طور طبیعی به روال دلخواه خود بازگردید.

    6. نویسندگان حرفه ای به خود زمان بیشتری می دهند

    برای من، کار خلاقانه همیشه بیشتر از آنچه فکر می کنم طول می کشد .

    اگر زمان کافی برای پذیرش اشتیاق و کنجکاوی خود نگذارید، ممکن است ضرب الاجل خود را از دست بدهید، که این تصور را ایجاد می کند که به جای خلاقیت منظم، خلاقیت پوسته پوسته را تمرین می کنید.

    شما نیاز به فضایی برای کشف موضوعات مرتبط دارید، اما بسیاری از حکایات مورد علاقه شما اغلب جایگاه مناسبی در پیش نویس نهایی شما ندارند (در این مورد در اندکی بیشتر توضیح خواهیم داد).

    به هر حال برای انجام تحقیقاتی که صدای نوشتاری شما را قوی تر و ظریف تر می کند، زمان زیادی بگذارید .

    7. اهداف کوچک و رضایت بخش تعیین کنید

    آیا می خواهید رازی را بدانید که برلیانس را در یک جلسه نوشتن از شما بیرون می ریزد؟

    انتظار نداشته باشید که درخشندگی در یک جلسه نوشتن از شما سرازیر شود.

    اختصاص یک روز کامل به نوشتن، یا حتی نیمی از روز، ممکن است شبیه کاری به نظر برسد که یک «نویسنده واقعی» انجام می دهد، اما نویسندگان واقعی و حرفه ای مانند بقیه زندگی های آشفته دارند.

    حتی اگر می‌خواهید زمان کافی برای افراط در خلاقیت خود بگذارید - و به اندازه کافی نظم و انضباط داشته باشید تا ضرب الاجل‌ها را رعایت کنید - این همیشه به معنای برنامه‌ریزی طولانی‌مدت زمان نوشتن نیست.

    خسته کردن خود سریعترین راه برای خلاقیت ناپایدار است، و اگر نتوانید در طول زمان بازده خلاقیت خود را حفظ کنید، کاندیدای ضعیفی برای یک حرفه نویسندگی ثابت هستید.

    ممکن است در طول یک پروژه به چند جلسه نوشتن طولانی نیاز داشته باشید، اما خلاقیت منضبط نتیجه کار مداوم و متمرکز است.

    برای رسیدن به اهداف کوچک و رضایت بخش روزانه جلسات کوتاه تری برنامه ریزی کنید. سپس، اگر آن برلیانس به طور کامل از شما بیرون نریزد، فشار شدیدی برای نوشتن محتوای بهتر احساس نمی‌کنید .

    شما می دانید که زمان کافی برای پیشرفت بیشتر در طول زمان نوشتن بعدی خود باقی گذاشته اید.

    8. نویسندگان حرفه ای ویرایش را در اولویت قرار می دهند

    نویسندگان بزرگ، ویراستاران بزرگی هستند و برای تبدیل شدن به یک ویراستار عالی، باید یاد بگیرید که ایده‌هایی را که بیشتر به شما خدمت می‌کنند تا به مخاطبانتان بشناسید.

    آن قسمت از متن شما باید اصلاح یا حذف شود.

    برای تقویت این مهارت، ویرایش نمی تواند یک فکر بعدی باشد، "گذری سریع" از نوشته شما.

    حتی اگر یاد بگیرید که چگونه یک پست وبلاگ خوب بنویسید ، باز هم باید زمان کافی برای ویرایش خلاقانه خود بگذارید ، که یک فعالیت جداگانه برای یک نویسنده حرفه ای است.

    9. استانداردهای خود را بالا ببرید

    کپی ویرایش و تصحیح متن خود قبل از اینکه آن را کامل بدانید، مراحل ویرایشی واضحی هستند، اما شما همچنین باید سردبیر حرفه نویسندگی خود شوید.

    برای رشد و تکامل، کارهایی را که اخیراً به پایان رسانده اید تجزیه و تحلیل کنید و یادداشت برداری کنید که چگونه می توانید در آینده پیشرفت کنید.

    تنها در صورتی از تلاش‌های خلاقانه مستمر سود می‌برید که از آنها برای رسیدن به هدف خود یعنی کسب درآمد آنلاین یاد بگیرید.

    در پایان هر ماه، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که این نوع بررسی انتقادی را به خودتان بدهید، انگار که مشتری خودتان هستید.

    10. یک نویسنده حرفه ای 100% احساس درستی را رها می کند

    فرقی نمی‌کند فرآیند خلاقانه‌تان باشد یا پیش‌نویس نهایی‌تان، هرگز 100% مطمئن نخواهید بود که آن را درست انجام داده‌اید. این بدان معنا نیست که شما آن را اشتباه متوجه شده اید.

    "نهایی" یک توهم است.

    با هر پروژه جدیدی که بر عهده می گیرید نظم و خلاقیت خود را تقویت می کنید. شما کم کم به ساختن نمونه کارها ادامه می دهید، حتی اگر باعث ناراحتی شما شود .

    این پر زرق و برق نیست.

    کار آسانی نیست.

    اما نویسندگان حرفه‌ای که موفق می‌شوند ایده‌های خلاقانه خود را به کار دستمزدی تبدیل می‌کنند - و از همه ایده‌های جادو، تصادف و شانس فراتر می‌روند.

    در واقع عملی است.

     

    به دنبال جامعه ای از نویسندگان حرفه ای هستید؟

     

    کلمه نوشته شده وب را به حرکت در می آورد. همیشه بوده و همیشه خواهد بود.

     

    حتی اگر با صدا یا تصویر کار می کنید، کلمات مناسب همچنان تفاوت را ایجاد می کنند.

     

    • کلمات باعث ایجاد تعامل می شوند.
    • محتوا باعث ایجاد تجربه مشتری می شود.
    • کپی رایتینگ باعث فروش، رشد و سود می شود.

     

    و اگر می‌خواهید در هنر استفاده از کلمات برای به دست آوردن نتایج تجاری تسلط داشته باشید، به مکان عالی رسیده‌اید - Copyblogger از سال 2006 به سرعت بخشیدن به حرفه نویسندگانی مانند شما کمک کرده است.

     

    "اگر هم قاتل و هم شاعر باشی، ثروتمند می شوی."

     

    در کتاب کلاسیک Ogilvy on Advertising، کپی‌نویس افسانه‌ای دیوید اوگیلوی گفتگو با همکار خود ویلیام مینارد، مدیر خلاق تد بیتس و شرکت را بازگو می‌کند.

     

    مینارد این مشاهدات را در مورد نویسندگانی که در طول کار خود با آنها کار کرده است به اشتراک گذاشت:

     

    «اکثر کپی‌رایترهای خوب به دو دسته تقسیم می‌شوند. شاعران و قاتلان شاعران یک تبلیغ را پایان می بینند. قاتلان به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف.»

     

    و سپس اوگیلوی به طرز معروفی اضافه کرد:

     

    "اگر هم قاتل و هم شاعر باشی، ثروتمند می شوی."

     

    او می دانست. Ogilvy مسئول برخی از خلاقانه ترین و مبتکرانه ترین تبلیغات «عصر طلایی» تبلیغات بود.

     

    بنابراین وقتی در داخل آکادمی کپی بلاگر از شاعر بودن و قاتل بودن صحبت می کنیم ، این به چه معناست؟

     

    ساده است. ما در مورد فردی صحبت می کنیم که هم خلاق و هم استراتژیک است. 

     

    محتوای بیش از حد تولید شده به نام بازاریابی دیجیتال صرفاً به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف در نظر گرفته می شود و به همین دلیل است که با شکست مواجه می شود. 

     

    و با این حال، هیچ کس علاقه ای به پرداخت پول به شما برای ابراز وجود ندارد، مگر اینکه اهداف تجاری را برآورده کند.

     

    بهترین کپی‌نویسان و متخصصان بازاریابی محتوا می‌دانند که چگونه شعر را با هدف ترکیب کنند - و این بخش بزرگی از آموزش مداوم ما با اعضای آکادمی Copyblogger است. 

     

    هنگامی که نوشتن خلاقانه به صورت استراتژیک، با کمک داده های روشنگر و فناوری قدرتمند به کار گرفته می شود، ظرفیت شما برای تأثیر معنادار و موفقیت شخصی افزایش می یابد.

    • سید مصطفی مصطفوی