مردم فقط جت هایشان را می خواهند
در چهار سالی که یکی از بزرگترین نمایشگاه های هوایی صنعت هوانوردی به صورت شخصی برگزار شد، خیلی چیزها تغییر کرده است. همهگیری کووید-19 تقاضای سفر را ویران کرد، صنعت هوانوردی هزاران کارگر باتجربه را کنار گذاشت و اشتهای ترن هوایی برای جتهای جدید ویرانی بر میزان تولید هواپیماهای جدید وارد کرد.
پس از همه اینها، نمایشگاه هوایی پاریس
رویدادی تجاری که در آن شرکتها فرصتی برای نمایش فناوریهای جدید ، هواپیماهای تجاری و نظامی و انعقاد قراردادها پیدا میکنند - روز دوشنبه در طی افزایش تقاضای موبایل رایگان سفرهای هوایی بازمیگردد و خطوط هوایی گرسنه جتهایی برای تغذیه آن هستند. . سوال این است که آیا بوئینگ ، ایرباس و تامین کنندگان متعدد آنها می توانند عقب نشینی کنند. اندی کرونین، مدیر عامل شرکت لیزینگ هواپیما Avolon، گفت: «این باعث ایجاد فشار بر روی دفترچههای سفارش میشود – این باعث ایجاد حرکت صعودی در نرخ اجاره هواپیماهای مستعمل شده و خطوط هوایی را مجبور به مصالحه میکند. شرکت تجزیه و تحلیل هوانوردی IBA هفته گذشته تخمین زد که ممکن است در طول نمایشگاه حدود 2100 هواپیما سفارش داده شود زیرا خطوط هوایی جایگزین هواپیماهای قدیمی تر شده و برای رشد آینده در سفرهای هوایی آماده می شوند. در طول سال گذشته، بوئینگ سفارشات بزرگ یا توافقات اولیه از مشتریان از جمله United Airlines را ثبت کرده است
عربستان سعودی و شرکت هواپیمایی جدید
عربستان سعودی ریاض ایر . سفارش عظیم ایر ایندیا در اوایل سال جاری شامل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس بود . رئیس ترکیش ایرلاینز ماه گذشته به خبرنگاران گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی برای سفارش حدود 600 هواپیما، هم پهن پیکر و هم هواپیمای باریک پیکر است. این سفارش بزرگترین کامپیوتر رایگان سفارش برای یک شرکت هواپیمایی خواهد بود، اگرچه مشخص نیست که آیا این سفارش به موقع برای نمایشگاه جمع می شود یا خیر. استوارت هچر، اقتصاددان ارشد IBA، در پیش بینی 15 ژوئن نوشت که خطوط هوایی دلتا خطوط هوایی مالزی و ایرفرانس-KLM می توانند خریداران باشند، اما زمان آن هنوز مشخص نیست. او گفت که ایر بالتیک همچنین می تواند به دنبال توسعه ناوگان ایرباس A220 خود باشد. هچر مینویسد: «ممکن است با توجه به فضای سیاسی، هنوز خیلی زود باشد که هر گونه توسعه چین را اعلام کنیم، اما من تعجب نمیکنم که سفارشات تکمیلی را ببینم. CNBC چالش اصلی تولیدکنندگان در حال حاضر افزایش تولید است. اسلات برای جت های باریک بدن مانند بوئینگ 737 و ایرباس A320 سالهاست که فروخته شده است. اکنون که سفرهای طولانی مدت در حال بازگشت است، برخی از خطوط هوایی نیز می توانند به دنبال گسترش ناوگان جت های بزرگتر و دوربرد خود باشند. اما مشتریان در سرتاسر جهان مجبور شدهاند بیش از حد انتظار برای هواپیماهای جدید منتظر بمانند
زیرا بوئینگ، ایرباس و شبکهای از تامینکنندگان
در سراسر جهان تلاش میکنند تا تولید را افزایش دهند. این ظرفیت خطوط هوایی محدود است و نرخ بلیط هواپیما را بالا نگه می دارد. آلن جویس، مدیرعامل کانتاس هفته گذشته به CNBC گفت که انتظار دارد مشکلات زنجیره تامین تا سال 2025 ادامه یابد. بوئینگ و ایرباس در تلاش هستند تا نرخ تولید را برای تلویزیون رایگان سال های آینده افزایش دهند تا این تقاضا را برآورده کنند. تأخیر در تولید همچنین باعث افزایش نرخ اجاره هواپیماهای جدید و قدیمی شده است زیرا خطوط هوایی به دنبال فرصت های دیگری برای افزایش پرواز هستند. طبق برآورد IBA، هواپیماهای جدید بوئینگ 737 مکس 8 در ماه جولای حدود 350,000 دلار در ماه اجاره میکنند که این رقم در ژانویه 2020 با شروع همهگیری 305,000 دلار افزایش یافته است. ایرباس های جدید 320 با قیمت 355000 دلار به فروش می رسند که از 325000 دلار در آن دوره افزایش یافته است. نسخه های قدیمی تر به سطوح قبل از همه گیری نزدیک هستند. ریچارد ابولافیا، مدیر عامل AeroDynamic Advisory گفت: «مردم فقط جت های خود را می خواهند.
- ۰۲/۰۳/۲۹