مشکل 737 مکس بوئینگ جدیدترین سردرد برای خطوط هوایی تشنه هواپیماهای جدید است
هشدار این شرکت مبنی بر اینکه مشکل کیفیت تولید، تحویل پرفروشترین 737 مکس آن را به تأخیر میاندازد، دردسر دیگری برای شرکتهای هواپیمایی است که به دنبال هواپیماهای جدید هستند تا بتوانند درست قبل از فصل اوج پرواز، هواپیماهای جدید را مدیریت کنند. مشکل مربوط به دو براکت از چندین براکت در بدنه عقب برخی از هواپیماهای 737 مکس، از جمله محبوب ترین مدل، مکس 8 است. گفتگو مدیران کسب و کار در سر بهترین های دیجیتال مارکتینگ بر اساس آماری که در وب سایت تبلیغات منتشر شده است، بوئینگ دارای 4196 هواپیمای مکس است. بوئینگ روز پنجشنبه موضوع تولید را فاش کرد اما نگفته است که چه تعداد از هواپیماها تحت تأثیر قرار گرفته اند و یا تحویل چقدر ممکن است به تعویق بیفتد. برنامه تحویل فعلی هواپیماها تا نیمه دوم دهه ادامه دارد. تامین کننده بدنه، Spirit Aerosystems، بوئینگ و FAA گفتند که این مشکل بر ایمنی پرواز تأثیر نمی گذارد. اما پ
رداختن به این موضوع می تواند به معنای زمان بر بودن کار اضافی باشد. به گفته یکی از افراد آشنا، دو براکت مورد بحث در داخل هواپیما قرار دارند و دسترسی به آن به اندازه نگرانی در خارج از بدنه هواپیما نیست. دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، احتمالاً در جلسه سالانه سهامداران شرکت
گفتگو مدیران کسب و کار درمورد بهترین دیجیتال مارکتینگ
ر روز سهشنبه درباره این کسب و کار سایت تبلیغات ایران اظهار نظر خواهد کرد. بوئینگ این موضوع را تنها چند هفته پس از آن فاش کرد که یکی از مدیران اجرایی اعلام کرد که در حال آماده شدن برای افزایش تولید جت ها از نرخ فعلی 31 جت در ماه است. تأخیرهای طولانی می تواند خبر بدی برای خطوط هوایی باشد که در حال حاضر به دلیل کمبود جهانی هواپیماهای جدید دچار مشکل شده اند. آنها همچنین می توانند به برنامه بوئینگ برای بهبود جریان نقدی لطمه بزنند، زیرا خطوط هوایی عمده قیمت هواپیما را هنگام تحویل پرداخت می کنند. ریچارد ابولافیا، مدیر عامل AeroDynamics Advisory گفت: ”به نظر نمی رسد که این یک راه حل بسیار تهاجمی باشد، اما از طرف دیگر فکر می کنم همه به دلیل تجربه اخیر کمی ترسیده اند.” خطوط هوایی جنوب غربی، که ناوگان تمام بوئینگ 737 را اداره می کند، گفت ک
ه در مورد تأثیرات این مشکل با سازنده صحبت می کند. این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «بوئینگ در مورد مشکلی در روند تولید یک تامین کننده که بر تحویل هواپیماهای بوئینگ 737 MAX به جنوب غربی تأثیر می گذارد، با ما تماس گرفت. ما انتظار داریم که این بر برنامه تحویل فعلی ما تأثیر بگذارد. ما در حال مذاکره با بوئینگ هستیم تا بفهمیم این تاثیر در سال 2023 و پس از آن چه خواهد بود.” باب جردن، مدیرعامل این شرکت در ماه ژانویه در تماسی با درآمد خود گفت که این شرکت انتظار دارد حدود 90 فروند هواپیمای مکس در سال جاری داشته باشد، که پیش بینی خود را از 100 کاهش داد ”با توجه به بحث های اخیر با بوئینگ و ادامه چالش ها در زنجیره تامین”. خطوط هوایی آ
مریکاگفت که این مشکل را با بوئینگ نیز در میان گذاشته است. طبق گزارش سال 2022، این شرکت هواپیمایی 88 هواپیمای مکس سفارش داده است. هر دو اپراتور قصد دارند نتایج را در 27 آوریل گزارش کنند، زمانی که احتمالاً با سؤالاتی در مورد این موضوع مواجه خواهند شد. یونایتد ایرلاینزکه در روز سهشنبه گزارش میدهد: «بوئینگ ما را در جریان این موضوع قرار میدهد و در حال حاضر انتظار نداریم تأثیر قابلتوجهی بر برنامههای ظرفیت خود برای تابستان امسال یا بقیه سال داشته باشد.» این مشکل آخرین مورد از یک رشته مشکلات کیفی و تاخیر هواپیما در بوئینگ است که هواپیماهای 787 دریم لاینر آن را نیز شامل می شود. پس از دو تصادف مرگبار مکس، توقف جهانی و توقف تولید 737 مکس در سراسر جهان. پس از اینکه هواپیماها برای پرواز مجدد آزاد شدند و تولید از سر گرفته شد، بیماری همه گیر صنعت را به آشفتگی کشاند، زیرا باعث خونریزی شد و هزاران کارگر ماهر را از دست داد.
- ۰۲/۰۱/۲۷