تجارت خودروهای برقی فورد در سال 2022 2 میلیارد دلار از دست داد که با سودهای کلان
روز پنجشنبه بزرگترین شرکت های آمریکایی می گویند جرایم خرده فروشی یک بیماری همه گیر است گفت که تجارت خودروهای الکتریکی این شرکت در سال گذشته 2.1 میلیارد دلار بر مبنای عملیاتی از دست داد، ضرری که بیش از 10 میلیارد دلار سود عملیاتی بین کسب و کارهای احتراق داخلی و ناوگان آن جبران شد. خودروساز دیترویت انتظار دارد سال 2023 در مسیر مشابهی پیش برود و ضرر تعدیل شده 3 میلیارد دلاری برای واحد EV، درآمد تعدیل شده حدود 7 میلیارد دلاری برای واحد احتراق داخلی و درآمد تعدیل شده حدود 6 میلیارد دلاری برای سایت تبلیغات کسب و کار ناوگان خود را پیش بینی کرد. اطلاعات مالی اولین نگاه دقیق به سودآوری واحد است
زیرا فورد سایت ورزشی از ساختار گزارشگری مالی جدیدی رونمایی می کند که هدف آن ارائه درک بهتری از نحوه پیشرفت تجارت خودروهای الکتریکی آن به وال استریت است - و اینکه چگونه سود حاصل از کسب و کارهای احتراق داخلی آن بودجه تحول الکتریکی آن را تأمین می کند. گزارشهای اصلاحشده به دنبال سازماندهی مجدد گستردهای است که در مارس 2022 اعلام شد و کسبوکار جهانی فورد را به پنج واحد تجاری تقسیم کرد:
«Ford Blue»، تجارت سنتی موتورهای احتراق داخلی. یک واحد خودروی الکتریکی جدید “Ford Model e”. ″فورد پرو”، شامل تجارت ناوگان تجاری و دولتی آن؛ «فورد نکست» که شامل راهحلهای حرکت غیرخودرویی و سایر فناوریهای آینده است. و شرکت تابعه خدمات مالی فورد اعتبار فعلی آن. جان لاولر، مدیر مالی مالی، در یک بیانیه خبری گفت: «ما اساساً فورد را با بخشهای تجاری که درجات جدیدی از شفافیت استراتژیک، بینش و مسئولیتپذیری را به برنامه اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورس Ford+ برای رشد و ارزش ارائه میدهند، «بازسازی» کردهایم. لاولر گفت که ساختار گزارشدهی جدید بازتابی از نحوه تفکر او، جیم فارلی، مدیرعامل و سایر مدیران آموزش اینترنتی آنلاین ارشد فورد در مورد کسبوکارهای فورد است. فورد روز پنجشنبه نسخههایی از نتایج مالی 2021 و 2022 خود را به اشتراک گذاشت که طبق فرمت جدید مجدداً بیان شده بودند تا به تحلیلگران و سرمایهگذاران مبنایی برای مقایسه در آینده ارائه کنند. این نتایج اصلاح شده نشان می دهد که در حالی که فورد مدل e، واحد EV این شرکت، 2.1 میلیارد دلار ضرر کرد
فورد بلو و فورد پرو به ترتیب 6.8 میلیارد دلار و 3.2 میلیارد دلار درآمد عملیاتی تعدیل شده تولید کردند. زیان مدل e 2022 نسبت به سال 2021 بیش از دو برابر شده است، زیرا این شرکت به افزایش تولید خودروهای برقی ادامه می دهد. فورد روز پنجشنبه تکرار کرد که انتظار دارد تا پایان سال 2026 سالانه 2 میلیون خودروی برقی بسازد. امیدوار است تا آن زمان به حاشیه سود 10 درصدی بر اساس EBIT دست یابد، با حاشیه سود EBIT تعدیل شده 8 درصدی برای فورد. مدل e. قبل از اعلام تجدید ساختار، برخی از تحلیلگران وال استریت از فورد خواسته بودند که تجارت خودروهای الکتریکی خود را کنار بگذارد. اما فارلی و سایر مدیران استدلال کردند که نگه داشتن واحد EV در خانه به آن اجازه می دهد تا از تخصص تولیدی موجود و سایر نقاط قوت موجود در Ford Blue و Ford Pro استفاده کند.
آنها گفتند که این گیم آنلاین مزیت قابل توجهی را نسبت به شرکتهای استارتآپ به اصطلاح Pure play EV که مجبور به ایجاد پایگاههای تولیدی از ابتدا بودهاند، میدهد. این شرکت امیدوار است که ساختار گزارشدهی مالی جدید به تحلیلگران و سرمایهگذاران کمک کند تا درک کنند که کسبوکارهای اصلی احتراق داخلی چقدر سودآور هستند و در عین حال پیگیری پیشرفت تعمیرات اساسی فورد را در طول زمان آسانتر میکند. فورد در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه به وقت شرقی یک جلسه آموزشی برای توضیح ساختار گزارش جدید برای سرمایه گذاران و تحلیلگران برگزار خواهد کرد.
پخش زنده این رویداد در وب سایت روابط سرمایه خبر فوری جدید گذار فورد در دسترس قرار خواهد گرفت . این خودروساز نتایج سه ماهه اول خود را در 2 مه گزارش خواهد کرد و در روز سالانه بازار سرمایه در 22 می، بررسی عمیق تری از استراتژی و پیشرفت تلاش های بازسازی خود ارائه خواهد کرد.
منبع: دادستان «رست» پس از اعتراض الک بالدوین از سمت خود کناره گیری کرد
- ۰۲/۰۱/۰۳