تجارت جنرال موتورز در چین در حال آسیب است و این فقط به دلیل کووید نیست
در حال سایت تبلیغات از دست دادن جایگاه خود در چین، بازار فروش برتر آن برای بیش از یک دهه و یکی از دو موتور اصلی سود برای خودروساز دیترویت است. سهم بازار این شرکت در کشور، از جمله سرمایهگذاریهای مشترک، از تقریباً 15 درصد در سال 2015 به 9.8 درصد در سال گذشته کاهش یافته است - این اولین باری است که از سال 2004 به زیر 10 درصد رسیده است. درآمد این شرکت نیز از این عملیات نزدیک به 70درصد کاهش یافته است، درصد از زمان اوج گیری در سال 2014.
همه گیری ویروس کرونا، که منشا آن چین است، تا حدی مقصر است. با این حال، کاهش سال ها قبل از بحران جهانی بهداشت آغاز شد و در بحبوحه تنش های اقتصادی و سیاسی سهامهایی که بعد از ساعت کاری بیشترین حرکت را انجام میدهند فزاینده بین ایالات متحده و چین پیچیده تر می شود. همچنین رقابت فزاینده ای از سوی خودروسازان داخلی تحت حمایت دولت وجود دارد که بواسطه ملی گرایی و تغییر نسلی در نگرش مصرف کنندگان در مورد صنعت خودرو و وسایل نقلیه الکتریکی تقویت شده است. به عنوان مثال، ویل ساندین
معلم علوم 34 ساله ای را در نظر بگیرید که به CNBC گفت وقتی در سال 2011 به این کشور نقل مکان کرد، هرگز تصور خرید یک وسیله نقلیه با مارک چینی را نداشت. اخیراً Sundin یک خودروی الکتریکی Nio ET7 را به عنوان راننده روزانه خود خریداری کرد. در چانگشا، مرکز استان هونان چین. او گفت: «من چیزی بزرگ و راحت میخواستم، اما چیزی هم میخواستم که کمی سریع باشد. ″از ظاهرش خوشم میاد.” ساندین، که به عنوان یک بازبینی
کننده خودرو در یوتیوب فعالیت می کند ، صنعت خودروی چین Rocket Lab با پرتاب موفقیتآمیز پس از سالها تاخیر، جایگاه جدیدی برای ایالات متحده ایجاد میکند را به خوبی می شناسد. او Nio خود را بر روی مدل هایی از خودروسازان رقیب چینی Xpeng خریداری کرد ، لی خودکار و IM Motors او گفت که توانایی این وسیله نقلیه برای تعویض باتری با یک باتری جدید، به جای شارژ مجدد، ”بسیار سریع آن را به جلو می برد.” در لیست توجه او نیست؟ برندهای آمریکایی مانند کادیلاک و بیوک جنرال موتورز که در ابتدا منجر به رشد این خودروساز در چین شدند. ساندین که قبلاً فورد فوکوس 2012 داشت، میگوید: «کادیلاک وجهه خوبی در چین دارد، اما گران است. من فکر میکنم مشکلی که آنها با آن روبرو هستند این است که رقابت، رقابت جدید، رقابتهای جدید زیادی از جهتهای مختلف دارند که انتظارش را نداشتند.» ویل ساندین که در چانگشا زندگی می کند و در مقابل خودروی الکتریکی جدید خود Nio ET7 ایستاده است. ویل ساندین که در چانگشا زندگی می کند و در مقابل خودروی الکتریکی جدید خود Nio ET7 ایستاده است. منبع: ویل ساندین این رقابت به طور فزاینده ای برای تقاضای هفتگی وام مسکن با کاهش نرخ بهره به پایین ترین سطح از سپتامبر تا کنون، 7 درصد افزایش می یابد جنرال موتورز به مشکل تبدیل می شود که چنین مسائلی را در تجارت چینی خود پذیرفته است. با این حال، این شرکت به جز وعده خودروهای الکتریکی جدید و یک واحد تجاری جدید به نام The Durant Guild که خودروهای گران قیمت با حاشیه سود بالا را از ایالات متحده به چین وارد می کند، اطمینان زیادی در مورد چگونگی معکوس کردن این روند ارائه نکرده است. در حالی که بسیاری از برندهای آمریکایی در چین عملکرد خوبی ندارند، کاهش جنرال موتورز به ویژه قابل توجه است. عملیات جنرال موتورز در این ک
شور بسیار بزرگتر از رقیب بین شهری آن فورد موتور است. مثلا. همچنین پس از کنار گذاشتن فعالیتهای اروپایی و تعطیلی خود در سایر نقاط، ردپای بسیار کمتری در سطح جهانی دارد تا عمدتاً بر آمریکای شمالی، چین و تا حدودی آمریکای جنوبی تمرکز کند. اتکای بیش از حد فقط به چند بازار می تواند مخاطره آمیز باشد. اما این منجر به کسب درآمدهای بی سابقه برای جنرال موتورز شده است ، زیرا شرکت تحت مدیریت مری بارا، عملکرد ضعیف خود را از بین برده است. خودروهای برقی میتوانند فرصت جدیدی برای جنرال موتورز برای رشد جهانی باشند، اما سایت ورزشی کارشناسان میگویند در مقایسه با بهبود در چین در سالهای آینده، نبردی دشوار خواهد بود. ″با تغییراتی که آنها اعمال کردند، با تمرکز مجدد بر آمریکای شمالی و چین، خروج از اروپا، اساسا، یک سناریوی مخاطره آمیز ایجاد می کند، اکنون که شما با برخی مسائل، مسائل متعدد، در بازار چین روبرو هستید. جف شوستر، معاون اجرایی LMC Automotive، یک ش
رکت گلوبال دیتا، گفت. کم رنگ کردن نتایج جنرال موتورز در سه ماهه اخیر نقش فعالیت های خود در چین را کم اهمیت جلوه داده است، از جمله پل جاکوبسون، مدیر مالی مالی، گفت اخبار ارزدیجیتال، فارکس و بورسکه چین برای عملکرد مالی جنرال موتورز تع
یین کننده نیست، زمانی که او در مورد درآمد در ماه اکتبر صحبت کرد. بارا در ماه دسامبر گفت که چین بخش مهمی از تجارت جنرال موتورز است، اما این شرکت به مسائل دیگری نیز توجه میکند، که در آن زمان شامل سیاست منقرض شده دولت ”صفر کووید” و اعتراضات اخیر میشود. او در طول آموزش اینترنتی آنلاین جلسه انجمن مطبوعات خودرو گفت: ”ما هنوز فرصت را در آنجا می بینیم... بدیهی است که ما وضعیت ژئوپلیتیکی را نیز تماشا می کنیم. ما نمی توانیم در خلاء عمل کنیم.” اما ما همچنان فرصت را در آنجا میبینیم و به ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد، اما برنامههای ما این است که در جایگاه رهبری خودروهای برقی باشیم. نقطه روشن جنرال موتورز در چین Wuling Hongguang Mini آن است که توسط یک سرمایه گذاری مشترک ساخته شده است که پرفروش ترین خودروی برقی در بازار است
. از زمانی که در اواسط سال 2020 به فروش رسید، این خودروی اقتصادی بیش از 1 میلیون دستگاه فروخته است. خودروهای الکتریکی SAIC-GM-Wuling Automobile Co. در روز دوشنبه، 17 می 2021، در ایستگاه های شارژ در پارکینگ کنار جاده ای در لیوژو، چین، به برق وصل می شوند. خودروهای الکتریکی SAIC-GM-Wuling Automobile Co. در روز دوشنبه، 17 می 2021، در ایستگاه های شارژ در پارکینگ کنار جاده ای در لیوژو، چین، به برق وصل می شوند. قیلای شن | بلومبرگ | گتی ایماژ با این حال، جاکوبسون در اوایل سال جاری گفت که مدیریت چین با همهگیری ویروس کرونا و افزایش موارد کووید ب
اعث کاهش تقریباً 40 درصدی درآمد سهام برای عملیات در سال 2022 شده است. جنرال موتورز درآمدهای خود از چین را به عنوان درآمد گیم آنلاین سهام گزارش میکند، زیرا این کشور سرمایهگذاری مشترک را برای خودروسازان غیر چینی اجباری میکند - غیر از تسلا، که معافیت دریافت کرد . جنرال موتورز دارای 10 سرمایه گذاری مشترک، دو شرکت کاملاً خارجی و بیش از 58000 کارمند در چین است. برندهای آن شامل کادیلاک، بیوک، شورلت، وولینگ و بائوجون است. ″ما در حال حاضر شاهد تعداد زیادی موارد کووید در چین هستیم که مصرف کننده را کند کرده است. بنابراین ما انتظار داریم که افزایش کمی کند باشد، اما امیدواریم با گذشت زمان به سطوحی که ما به آن عادت کرده ایم بازگردد. او در 31 ژانویه طی تماسی با درآمد به خبرنگاران گفت. نه فقط کووید اما این فقط مربوط به همه گیری نیست. درآمد سهام از عملیات و سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز در چین از زمان اوج بیش از 2 میلیارد دلاری خود در سال 2
014 و 2015، 67 درصد کاهش یافته است. این شامل کاهش حدود 45 درصدی از آن زمان تا سال 2019 است - قبل از اینکه ویروس کرونا اقتصاد چین و تولید خودرو را فلج کند. در سال 2022، عملیات جنرال موتورز در چین، درآمدی معادل 677 میلیون دلار برای جنرال موتورز به دست آورد. مایکل دان، مدیر عامل ZoZo Go ، یک شرکت مشاوره متمرکز بر چین، برقیسازی و خودروهای خودران، گفت: ″این کووید نیست. این خیلی قبل از کووید شروع شد.” همچنین همزمان با تشدید تنش ها بین ایالات متحده و چین است. جای هیچ سوالی وجود ندارد و اندازه گیری آن غیرممکن است، اما قطعا یک عامل است.” دان، رئیس عملیات اندونزی جنرال موتورز در سالهای 2013-2015، گفت که کاهش جنرال موتورز و سایر خودروسازان غیرداخلی همراه با کندی رشد بازار چین، رقابتیتر شدن خودروسازان چینی و تغییر به سمت خودروهای تمام برقی است - که یارانههای زیادی توسط
دولت دریافت میشود. آژانس ها او گفت: ”همه آنها در پنج سال گذشته واقعاً آن را به عنوان مارک های بازار متوسط مورد توجه قرار داده اند. مصرف کنندگان
چینی به طور فزاینده ای مارک های چینی را خریداری می کنند.” ″این یک تغییر لرزه ای است... طرز فکر تغییر کرده است.” کارمندان در خط مونتاژ شاسی بلند Buick Envision در کارگاه کارخانه مونتاژ GM Dong Yue، که به طور رسمی با نام SAIC-GM Dong Yue Motors Co., Ltd در 17 نوامبر 2022 در Yantai، استان شاندونگ چین شناخته می شود، کار می کنند. کارمندان در خط مونتاژ شاسی بلند Buick Envision در کارگاه کارخانه مونتاژ GM Dong Yue، که به طور رسمی با نام SAIC-GM Dong Yue Motors Co., Ltd در 17 نوامبر 2022 در Yantai، استان شاندونگ چین شناخته می شود، کار می کنند. تانگ که | گروه ویژوال چین | گتی ایماژ استارتآپهای داخلی و خودروسازان به پکن کمک کردهاند تا هدف خود را برای افز
ایش نفوذ وسایل نقلیه انرژیهای جدید - دستهای که شامل خودروهای الکتریکی میشود، محقق کند. بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، بیش از یک چهارم خودروهای سواری فروخته شده در چین در سال گذشته، خودروهای انرژی نو بودند که پیشبینی میکند ضریب نفوذ در سال جاری به 36 درصد برسد. شرکتهای محلی عجله داشتند تا بخشی از این رشد را در بازار خودرویی که به طور کلی در حال رکود بود، بدست آورند. استارت آپ هایی مانند Nio به ترویج ایده وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان بخشی از سبک
زندگی آرمانی و نماد وضعیت در چین کمک کرد. و افزایش کیفیت خودروهای برقی ساخت داخل به حمایت - و افزایش - غرور ملی گرایانه در میان مصرف کنندگان چینی کمک کرد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، برندهای چینی از سال 2015 تا کنون 21 درصد سهم بازار را افزایش داده اند و به تقریباً نیمی از کل خودروهای سواری فروخته شده در چین در سال گذشته رسیده اند . برای مقایسه، فروش برندهای آمریکایی در ایالات متحده در آن زمان در حدود 45 درصد بوده است. شوستر گفت: «بدیهی است که بازار به تازگی در مکان متفاوتی قرار داشته است؛ بسیاری از آن سیاست محور هستند. تأثیر ناسیونالیسم چینی LMC Automotive گزارش می دهد که شرکت های چینی در سال گذشته نیمی از 10 خودروساز برتر این کشور را به خود اختصاص داده اند، در حالی که در سال 2015 تنها سه خودروساز بودند. قابل توجه ترین آنها BYD Auto است. یک خودروساز برقی که فروش آن از حدود 445000 دستگاه از آن زمان به بعد به نزدیک به 2 میلیون دستگاه در سال گذشته افزایش یافته است و آن را به یکی از پنج خودروساز برتر از نظر فروش در چین تبدیل کرده است. دان میگوید: «من فکر میکنم دلیل شماره یک افول جنرال
موتورز، این تمایل به ناسیونالیسم چینی است. این به شکلی است که چین اعلام کرده است که میخواهد سلطهگر جهانی در وسایل نقلیه الکتریکی باشد و تمام تلاش خود را برای پرورش قهرمانان ملی مانند BYD انجام میدهد. به غیر از جنرال موتورز، دیگر خودروسازان قدیمی آمریکایی - فورد و استلانتیس از نسل کرایسلر - خیلی بهتر عمل نکرده اند. هر دو رکود قابل توجهی در فروش تجربه کرده اند. با ای
ن حال، هیچ یک از این دو هیچ برنامه ای برای کنار گذاشتن بازار اعلام نکرده است. در فوریه، فورد سام وو ، یکی از مدیران سابق ویرپول را که در اکتبر به این خودروساز پیوست، به عنوان رئیس و مدیر اجرایی عملیات چین، از اول مارس، معرفی کرد. سهم بازار فورد در چین از سال 2019 تاکنون حدود 2 درصد بوده است که در مقایسه با 4.8 درصد در سال های 2015 و 2016، طبق بایگانی های سالانه این شرکت، کاهش یافته است. مشکلات فورد در چین فقط در خارج از کشور نیست. این شرکت در ماه فوریه اعلام کرد که با تامین کننده چینی CATL در یک کارخانه باتری جدید 3.5 میلیارد دلاری برای خودروهای الکتریکی در میشیگان همکاری خواهد کرد. این قرارداد توسط برخی از جمهوری خواهان، از جمله سناتور مارکو روبیو از فلوریدا، که از دولت بایدن درخواست کرد، قرارداد فورد برای مجوز فناوری از CATL را بررسی کند، مورد انتقاد قرار گرفته است. جیم فارلی، مدیر عامل فورد در 13 فوریه 2023 در آزمایشگاه باتری این خودروساز در حومه دیترویت، از یک کارخانه جدید باتری 3.5 میلیارد دلاری EV در این ایالت برای تولید باتریهای لیتیوم آهن فسفات یا باتریهای LFP خبر داد. جیم فارلی، مدیر عامل فورد در 13 فوریه 2023 در آزمایشگاه باتری این خودروساز در حومه دیترویت، از یک کارخانه جدید باتری 3.5 میلیارد دلاری EV در این ایالت برای تولید باتریهای لیتیوم آهن فسفات یا
باتریهای LFP خبر داد. مایکل ویلند / CNBC جوینت ونچر بین Stellantis و Guangzhou Automobile Group تولید خودروهای جیپ در چین در اواخر سال 2022 پس از تصمیمی مبنی بر انحلال شراکت خبر فوری جدید و واردات خودروهای شاسی بلند خود به این کشور، اعلام ورشکستگی کرد . کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis گفته است که این شرکت رویکرد ”سبک دارایی” را در کشور دنبال میکند که بر افزایش سود متمرکز شده است و نه لزوماً فروش، که در سال 2022 7 درصد کاهش یافت. او ماه گذشته طی تماسی به خبرنگاران گفت: ”همچنین مهم است که متوجه شوی
د وضعیت مالی ما در چین به طور قابل توجهی بهبود یافته است.” در حالی که خودروسازان آمریکایی متمرکز شده اند، خودروسازان محلی چین همچنان به کسب جایگاه در بازار داخلی خود ادامه می دهند. ساندین مالک Nio می گوید: «مردم در چین افتخار می کنند. همانطور که «ساخت آمریکایی» در ایالات متحده وجو
د دارد و تمام میهنپرستی پشت آن، در چین، [این] یکسان است: «در نهایت، ما میتوانیم یک تلفن بسازیم یا میتوانیم ماشینی بسازیم که به خوبی یا بهتر از آن باشد. خودروسازان خارجی.»
- ۰۱/۱۲/۲۹